Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

11 novih servisa prolazi kroz Panamski kanal. Međutim, problemi postoje

Od proširenja Panamski kanal dobio je 11 novih servisa koji prolaze kroz njega, jer su brodari uvidjeli prednost prolaska kroz sam kanal, u odnosu na prijašnju situaciju, kada su ga zbog ograničenosti morali izbjegavati.

Proširenje je osobito velikog utjecaja imalo na luke u SAD-u koje redom sve bilježe porast prometa, posebno one u Meksičkom zaljevu.

Međutim, nije sve divno i krasno. Sve je više prigovora na činjenicu da kontejnerski brodovi kapaciteta do 13.000 TEU imaju problema s ulaskom u ustave kanala, što je i utvrđeno provedenom istragom.
Naime, najveći brodovi mogu imati 366 metara duljine i 49 metara širine, ostavljajući tek 6 metara širine i 61 metar duljine za ulazak brodova, a i taj preostali prostor zauzet je tegljačima koji brod navode kroz kanal.

Studija je pokazala da bi u slučaju vjetrovitijih vremenskih uvjeta došlo do ozbiljnog ugrožavanja sigurnosti plovidbe. Iz uprave Panamskog kanala kažu da je od puštanja proširenog kanala krajem lipnja 2016. godine, zabilježeno tek 2% incidenata u kojima su krivac brane kanala te ne vide nikakav problem u širini samog kanala.