Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Blue Line ove sezone neće ploviti od Splita do Ancone

Kompanija “Blue Line International” (BLI), prvi put nakon gotovo četvrt stoljeća, ove sezone neće održavati trajektnu prugu između Splita i talijanske Ancone. Temeljni uzrok za mnoge ipak očekivanog poteza je činjenica što brodar u svojoj floti trenutačno nema ni jedan trajekt, jer su u vodu pale optimistične najave o kupnji “suvremenijeg i većeg feribota” koje su bile ponuđene javnosti nakon prodaje “Regine della Pace” grčkoj tvrtki “Ventouris Ferries” prije nepuna tri mjeseca.

Iz poslovodstva kompanije, čiji su suvlasnici poduzetnici Juroslav Buljubašić i Danac Henry Jorgensen, uputili su putnicima i službenu obavijest o ovogodišnjem prekidu plovidbe na prekojadranskoj liniji.

– Obavještavamo da kompanija “Blue Line” ipak neće održavati brodsku liniju Split-Ancona-Split u ovoj sezoni. Rezervacijski sustav za ovu relaciju nije u funkciji, pa nije moguće rezervirati karte za smjer prema Splitu ili Anconi. Zahvaljujemo putnicima što su tijekom posljednjih 20 i više godina putovali s nama, nadajući se da su bili zadovoljni našim uslugama. Vjerujemo da ćemo i u budućnosti imati priliku učiniti ih zadovoljnim korisnicima naših novih usluga – poručili su iz BLI-ja, tvrtke koja ima formalno sjedište na Malti, ali su njeni upravitelji, hrvatski agent i logistika na splitskoj adresi.

Time se, zasad privremeno, prekida kontinuitet plovidbi s potpisom prve hrvatske privatne inicijative koja je 1993. godine ušla u jadransko tržište, do tada (ne)službeno rezervirano za “Jadroliniju” i talijanske brodare.

Budući da su na pruzi između Splita i Ancone, ako ne računamo domaću državnu kompaniju, tijekom proteklih nekoliko godina u “paru” s BLI-jevim feribotima plovili brodovi talijanskog SNAV-a, upravo njihovu “Aureliju” možemo očekivati na popularnoj relaciji od travnja do listopada, što je već i oglašeno na internetskoj stranici tog brodara.

A priča s “Blue Lineom”, odnosno njegovom pretečom “SEM Maritime Companyjem” (SMC), počela je prije 24 godine kada je feribot “Cynthia I”, poznatiji pod imenom “Kraljica mira” koje je nosio od 1994. do odlaska u rezalište 2005. godine, povezivao dvije jadranske obale usred Domovinskog rata, prevozeći, među ostalima, i izbjeglice, ali i razne terete koji su kolali u oba smjera.

Stabilizacijom stanja u prvim poratnim godinama, te povratkom najvjernijih turističkih lasta i Gospinih hodočasnika koji su s Apeninskog poluotoka pohrlili u Međugorje u susjednoj BiH, pojavila se potreba za dodatnim kapacitetima, pa je SMC već 1997. kupio trajekt “Split 1700”, koji je u tom trenutku već bio star 31 godinu i imao stotine tisuća milja po krmi.

Kompanija je pod tim imenom poslovala do 2003. godine, kada je promoviran “Blue Line International”, a u flotu je uplovila i prinova, feribot nazvan “Ancona”, izgrađen 1966., s mogućnošću ukrcaja znatno većeg broja putnika i vozila, što je omogućilo i uključivanje Hvara i Visa u postojeće pruge. Od 2010. do kraja prošle godine stožerni feribot u floti bila je “Regina della Pace”, a između 2011. i 2014. bila joj je dodana i “Dalmatia”, koja je u konačnici trebala biti temelj neprihvaćenog projekta botela (broda-hotela) u najvećoj dalmatinskoj putničkoj luci.

Dio teškoća kulminirao je protekle jeseni, kada je “Regini della Pace” na nekoliko tjedana bilo zabranjeno isplovljavanje iz Ancone, nakon što je jedan od brodskih dobavljača posredstvom suda zatražio naplatu dugovanja od BLI-ja, a potom je i feribot prodan Grcima. Bit će, stoga, zanimljivo vidjeti kako će se rasplesti ova jadranska poslovna priča, piše Slobodna Dalmacija.

Foto: Rigel III (Regina della Pace) u grčkom Patrasu; Dennis Mortimer@Shipspotting.com