Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Bura zaustavila trećemajske dizalice, brodove u Lencu čuvaju remorkeri

Osim što čini razne štete i pravi probleme u kopnenom i pomorskom prometu, orkanska bura utječe i na radne procese, pa tako u riječkom brodogradilištu 3. maj ne rade dizalice, a radnici se ne smiju kretati vanjskim skelama i raspoređeni su na rad u zatvorenim prostorima.

Brodomontere, koji inače na otvorenome obavljaju poslove montaže i regulacije elemenata, poslovođe su rasporedili u zatvorene prostore i dovršavaju poslove koji su sada mogući. To su, primjerice, postavljanje koljena i pojačanja te čišćenje materijala, kaže rukovoditelj navoza u Brodogradilištu 3. maj Željko Vučković.

Naročita briga vodi se o CO2 zavarivanju, koje se ne može obavljati po olujnoj buri jer ona odnosi zaštitne plinove, koji štite zavar od vanjskih utjecaja. Stoga su i zavarivači raspoređeni u unutrašnje prostore broda.
Vučković je naglasio da je u sadašnjim vremenskim uvjetima svim radnicima strogo zabranjeno kretanje po vanjskim skelama navoza u brodogradilištu.

U remontnome brodogradilištu Viktor Lenac u Martinšćici remorkeri JPS-a čuvaju brodove na vezu i u dokovima. Iako su udari bure iznimno jaki, konopi i sajle zasad dobro drže i remorkeri su uz brodove samo kao preventiva. To je uobičajena praksa kada zapuše olujna bura, objašnjavaju u Lučkome kontrolnom centru u Rijeci za Radio Rijeku.

Foto: Goran Kovačić/Pixsell