Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Europski parlament: Riječka luka dio je prometnoga koridora Baltik – Jadran

133241_a8ce7eae718282cb5b7f

Zastupnici u Europskom parlamentu Ivan Jakovčić i Jozo Radoš izvijestili da je, njihovom inicijativom a na poticaj Luke Rijeka, u Europskom parlamentu prihvaćen amandman kojim se Rijeka, odnosno njena luka, priključuje postojećem koridoru Baltik – Jadran.

Time se otvaraju mogućnosti za moderniziranje prometne infrastrukture od Rijeke prema Sloveniji, gdje bi bio spoj s koridorom, rečeno je na konferenciji za medije u Rijeci. Nakon usvajanja amandmana, priključenje Rijeke na koridor je postalo službeni stav Europskog parlamenta, rekao je Jozo Radoš.

Pokrenut je i postupak izglasavanja amandmana o snažnijem uključenju Europske komisije u rješavanje međudržavnih nesuglasica onda kad države nemaju sukladne interese vezane uz prometne koridore, naveo je.

Obavljeni posao hrvatskih europarlamentaraca signal je hrvatskoj Vladi da pokrene inicijativu da priključenje koridoru postane i službeni stav Europske komisije, kao i da se iz izdašnih europskih fondova financira modernizacija željezničke pruge Rijeka – Pivka u Sloveniji. Za taj postupak ne mora se čekati službena odluka Europske komisije o priključenju Rijeke koridoru, naveo je Radoš.

Ivan Jakovčić je kazao da je sad na hrvatskoj Vladi da osigura uređenje prometne infrastrukture prema Sloveniji, zajedno s Europskom komisijom, Slovenijom i vladama drugih zemalja kojima je to u interesu. Uvjeren sam da je to izvedivo u odnosima koje danas imamo u Europi, kazao je Jakovčić.

Sadašnjom prugom od Rijeke do Pivke moguće je prevoziti teret do težine od 20 tona po osovini, a na ostatku tog koridora 22,5 tona, što znači manju mogućnost krcanja vagona i manju konkurentnost riječke luke, rekao je predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić. Stoga je Luka Rijeka preko europskih parlamentaraca i pokrenula postupak priključenja na koridor, istaknuo je.

Na novinarsko pitanje znači li priključenje koridoru samo mogućnost za uređenje željeznice ili bi se na isti način moglo pokrenuti pitanje izgradnje autoceste u Sloveniji, od granice s Hrvatskom do Postojne, Radoš je odgovorio da se prometni koridor smatra integralnim, što uključuje sve vidove prometa, ali uz nastojanje povećanja udjela željezničkog prometa. (Radio Rijeka)

Foto: Foto: Nel Pavletić / Pixsell