Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Flota međunarodne tvrtke ”Sea Help” brojnija za dva nova plovila

I do sad moćna flota međunarodne tvrtke »Sea Help« specijalizirane za pružanje tehničke pomoći na moru a koja je, posredstvom svojih osam punktova, prisutna na cijelom Jadranu od danas je jača i brojnija za dva nova plovila. Petnaestmetarski gumenjaci opremljeni najsuvremenijom i najsofisticiranijom opremom za servisiranje plovila u kvaru ali i uređajima za traganje za unesrećenim nautičarima i pomorcima u svim vremenskim uvjetima (među ostalim i termovizijskim kamerama) jučer su prigodnom svečanošću i porinućem »bačena u vatru« još jedne ljetne sezone koju Sea Helpovi mornari i tehničari, osim na moru, iz svoje glavne puntarske centrale organiziraju, koordiniraju i vode na cijelom Jadranu, kako njegovom hrvatskom tako i slovenskom pa čak i dobrom dijelu talijanskog teritorijalnog mora za koje su »zaduženi« posredstvom call-centra, također lociranog u tom krčkom lokalnom i nautičarskom središtu.

Osim u Puntu, Sea Helpove baze i posade stacionirane su i u Puli, na Lošinju, u Zadru, Tribunju, na Šolti te u Orebiću. Plovila porinuta u more na puntarskim Punćalama do daljnjega će ostati u tom otočnom nautičarskom središtu, a kako smo doznali od tamošnjih mornara, brzi i okrenutni gumenjaci sposobni su za plovidbu u svim atmosferskim odnosno maritimnim uvjetima po njihovim su željama i potrebama izgrađeni i opremljeni u jednoj specijaliziranoj poljskoj brodograditelskoj kući. Saznali smo i da Sea Help u ovom trenutku broji oko 10 tisuća članova odnosno potencijalnih korsnika njihovih usluga te da na Jadranu u prosjeku, djelujući u 24 satnom režimu, odrade sedamstotinjak intervencija, nerijetko i u koordinaciji s nacionalnim službama zaduženim za traganje i spašavanje na moru s kojima, kažu, odlično surađuju.

– Naša nova dva plovila moćni su, sigurni i brzi gumenjaci koji pogonjeni dvama motorima od po 300 konjskih snaga dosižu maksimalnu brzinu od čak 48 čvorova, prenio nam je prije samog krštenja novih jurilica glavni Sea Helpov manager za Jadran, Puntar Marko Orlić. Radna im je brzina kojih 30 čvorova, poteg odnosno moć tegljenja penje im se do čak 150 tona s time da smo u pojedinim hitnoćama takvim plovilima znali potegnuti i teže jahte, dulje i od tridesetak metara, objašnjava nam Orlić. U Hrvatskoj kao i na moru susjednih nam zemalja prisutni smo kroz naših osam baza, a prosjek najduljeg čekanja na našu intervenciju jest tek 45 minuta na što smo posebno ponosni, nastavio je Orlić istaknuvši i da se do većine članova Sea Helpova sustava korištenja usluga pomoći na moru stiže i značajno brže. Značajka ovih dvaju novih plovila jest i to što imaju autonomiju plovidbe od kojih četiristotinjak nautičkih milja zahvaljujući čemu, u najkraćem roku, uistinu možemo stići svugdje odnosno do svakog tko ustreba pomoć naših iskusnih i dodbro obučenih tehničara i mornara, zaključio je čelnik hrvatskog Sea Helpa, tvrtke koja je osim na Jadranu sličnom mrežom prisutna i na španjolskom djelu Sredozemlja kao i u sjevernim morima, ponajviše na Baltiku, javlja Novi list.

Foto: Marko Orlić