Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

FOTO: “Maersk Eureka” u Rijeci / Dnevnik jednog broda na servisu između Dalekog istoka i sjevernog Jadrana

6. ožujka, u kasnim večernjim satima, potpuno van svog planiranog rasporeda, uzrokovanim kašnjenjima zbog loših vremenskih prilka u Kopru i Trstu početkom ožujka, u Rijeku je stigao kontejnerski brod 2M alijance, “Maersk Eureka”.

Izgrađen je 2012. godine u brodogradilištu Hyundai Heavy Industries u Južnoj Koreji pod imenom “Rio Elena”, dimenzija 367×48 metara. Maksimalni gaz mu je 15.5 metara, a kapacitet 13092 TEU. 2013. kupljen je od strane Hanjin Shippinga i postao “Hanjin Sooho”. Bankrotom Hanjina postaje “Maersk Eureka” 2017. godine.

Zadužen je na povezivanju Dalekog istoka sa sjevernim Jadranom. Na svoje putovanje 802S | 804W, na servisu AE2 krenuo je 2. veljače iz Shanghaia (preskočen Ningbo), u Shekou je stigao 4., a u Singapur 8. veljače. Uslijedila je plovidba Indijskim oceanom i Crvenim morem do Sueskog kanala, do kojeg je stigao 20. veljače.

Kroz Sueski kanal prošao je unutar 11 sati, a zatim istog dana oko 17 sati stigao do Port Saida, gje se zadržao oko 24 sata. Sljedeća na njegovoj ruti našla se Haifa u Izraelu, gdje je stigao 22. veljače ujutro, a već iste večeri uslijedila je dulja plovidba prema Kopru, do kojeg je sigao 1. ožujka ujutro.

U Kopru se zadržao nepuna tri dana, a nakon nešto više od tri sata plovidbe, 4. ožujka iz Kopra je stigao do Trsta, u kojem je bio do 6. ožujka u 14:50 sati.
Do Rijeke je stigao istog dana prije ponoći, a na Brajdici se zadržao oko 20 sati.

Nakon Rijeke uslijedila je trodnevna plovidba ponovno prema Port Saidu (zbog kašnjenja je preskočena talijanska luka Gioa Tauro), u koji će “Maersk Eureka” stići 10. ožujka kasno navečer. Tamo će se zadržati nešto više od jednog dana, a onda zaploviti Sueskim kanalom u smjeru Saudijske Arabije, gdje će 13. ožujka izvršiti prekrcaj u luci Kralja Abdullaha (King Abdullah Port), a već 14. ožujka u rano poslijepodne sjeći valove Crvenog mora.

Iduća na rasporedu naći će mu se luka Salalah u Omanu, gdje se očekuje 17. ožujka. Tanjung Pelepas u Maleziji na rasporedu je 25. ožujka, a Vung Tau u Vijetnamu 28. ožujka.
U Kinu, u luku Shekou stći će 1. travnja, a u Yan Tian 3. travnja, dok ga završetak punog kruga čeka u Shanghaiu, 5. travnja, više od dva mjeseca nego je krenuo na put do sjevernog Jadrana.

Potom će “Eureka” dobiti novi zadatak, a to je povezivanje Dalekog istoka sa zapadnom obalom SAD-a, a nakon tog zadatka ponovno će se vratiti na “naš” servis pa ćemo je u Rijeci ponovno gledati u lipnju.

Fotografije od zadnjeg dolaska poslala je Elvira Marić.