Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Izvstan prvi kvartal u Viktor Lencu, uvođenjem robota život lokalnog stanovništva učinili malo ugodnijim

Naše najveće remontno brodogradilište, “Viktor Lenac” prvi je kvartal 2017. godine odradio s izvrsnim financijskim rezultatima. To prvenstveno treba zahvaliti remontu zapovjednog broda američke 6. flote “USS Mount Whitney” koji će biti završen do sredine ljeta i donijeti zaradu od 30 milijuna dolara.
Međutim, odrađeni poslovi remonta u prvom kvartalu viši su od očekivanja, što doprinosi boljoj slici, a i dobro će doći, zbog još uvijek neizvjesnog kraja godine, kada je knjiga dolazaka praznija.
Privodi se kraju ili je privedena i preinaka broda “Atlantic Navigator” koji će uskoro zaploviti put Mauritanije.

U škveru konstantno ulažu u nove tehnologije kako bi si rad učinili što produktivnijim. S tim ciljem uveden je u rad robot Spiderjet s UHPW tehnologijom koji je prvi imao “čast” skinuti boju s američkog broda. Radi na principu pridržavanja vaakumsko-magnetnim poljem za oplatu broda te koristeći vodu pod velikim pritiskom koja skida boju. Upotrijebljena voda se s nečistoćama odvodi u spremnike gdje se filtrira te ponovno koristi, a čestice hrđe i boje, odvajaju se iz procesa u poseban kontejner.
Dovoljno je reći da za 8 sati rada obradi 400 kvadrata brodske površine, što odfgovara radu 10 radnika.

Koristi od uvođenja novih tehnologija višestruke su. Osim produktivnosti i efikasnosti, ovim načinom se pazi na okoliš, ali i na život okolnog stanovništva, jer se ovom tehnologijom zamjenjuje klasično pjeskarenje, samim time i buka se smanjuje na najnižu razinu.
UHPW tehnologija ne može se primijeniti na cijeli brod pa će biti potrebno i dalje pjeskariti tradicionalnim načinom – noću kad cijela Kostrena pa i istočni dio Rijeke pokušava usnuti. Dobra je vijest da će se to događati u osjetno manjoj mjeri, nego je to bilo prije uvođenja robota.