Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Komentar: PGŽ ne želi plutajući LNG terminal

Čini se kako nema kraja polemiziranju za i protiv LNG terminala na otoku Krku. Nakon prvotnog prijedloga da se gradi kopneni terminal, aktualni prijedlog Vlade RH ide u smjeru plutajućeg, dimenzija 300×100, visine 17 katova.

PGŽ smatra to neprihvatljivim, a u svoju korist spominju i stav jedinica lokalne samouprave te niz ekoloških udruga i udruga građana koji ističu da je kopneni LNG terminal prema strogim eko normama jedini prihvatljiv.

Mi se ne možemo oteti dojmu da je ovdje opet riječ o skupljanju političkih bodova, jer kako to da naftni terminal na Omišlju odjednom manje zagađuje, a transportira se nafta, nego onaj koji bi bio na plovećem objektu, gdje se pretače tekući prirodni plin.

Tekući prirodni plin jedno je od najekološkijih goriva trenutno u svijetu. Mnoge zemlje teže upravo tome da razvijaju LNG plutajuće terminale i servisiraju takve brodove. Ne možemo se oteti dojmu da je ovdje ponovno riječ o sabotaži razvoja riječkog područja, od strane ljudi koji uopće nisu upućeni kako funkcioniraju plutajuća LNG postrojenja u svijetu, već samo stavljaju zapreke pod krinkom ekologije. Ekološki je imati naftovod ispred kuće i tankere svaki dan, od potpuno čistog prirodnog plina.

Karatkoročni plan razvoja konkurentske luke Koper ide u smjeru otvaranja plutajućeg LNG terminala kao i bunkeriranja LNG brodova. Ako nastavimo ovim “intenzitetom” raditi na izgradnji našeg plutajućeg LNG terminala, isti neće biti napravljen nikada, a Koper će zadovoljno trljati ruke još jednim terminalom koji će im donositi zaradu. Oni, za razliku od nas, znaju prepoznati pravu priliku.

Foto: Plutajući LNG terminal ispred talijanske obale Jadrana kod Roviga, Adriatic LNG