Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Kontejnerski promet željeznicom s Brajdice sve jači

Iako se možda neupućenima ne čini tako, Brajdica ima itekakve koristi od svoje riječke pruge. Liberalizacijom teretnog željezničkog prijevoza u Hrvatskoj, došlo je i do porasta kontejnerskog prijevoza željeznicom u Rijeci.

Tom prigodom, ekipa našeg portala malo je ispitala situaciju kako bi saznala koji sve željeznički prijevoznici sudjeluju u otpremi i dopremi kontejnera, kamo ti vlakovi idu i koliko često.

Tvrtka PPD Transport ima dva kontejnerska vlaka tjedno. Jedan ide na relaciji Rijeka-Banja Luka, a drugi je nedavno uvedeni Maerskov kružni vlak na relaciji Rijeka-Budimpešta-Sremska Mitrovica-Rijeka.

Brodar CMA CGM u suradnji s HŽ – Cargom ima kontejnerski vlak subotom u 23 sata iz Budimpešte za Rijeku. Ujedno HŽ – Cargo obavlja prijevoz na relaciji od Brajdice do Bosne i Hercegovine te Srbije kao i po cijeloj Hrvatskoj, a riječ je o dva ili tri vlaka dnevno.

PrijevoznikTrain Hrvatska> ima tri vlaka tjedno za Beograd i Šid.

Važnu ulogu osim prijevoznika imaju također i tvrtke agenti koje ugovaraju teret. Trenutno tvrtka AGIT preko HŽ – Carga, ali i kroz agenturu za druge, drži primat u željezničkom prometu Brajdice.

Vidljivo je iz svega da je kontejnerski prijevoz riječkom prugom itekako prisutan, a postojeći kapaciteti nisu posve iskorišteni. Mogli bi se još opteretiti s dva dodatna željeznička operatera, ali su trenutni problemi vezani uz terminal te mali kolodvor na Brajdici, koji uskoro kreće s modernizacijom.

Dok se ti radovi budu obavljali, a obavljat će se najmanje dvije godine, vlakovi s Brajdice morat će kroz centar Rijeke. Otprilike će svakodnevno proći 2-4 vlaka, a dio prometa nastojat će se obavljati noću, kako bi se smanjila mogućnost zastoja, uglavnom zbog nediscipliniranih vozača na Rivi.

U svakom slučaju bit će zanimljivo vidjeti kako će se akteri ove priče nositi s izazovima koji će stići s početkom radova. Problema će zasigurno biti, ima ih i sada i bez radova, ali dobrom organizacijom posla sve se može postići. Neka igre počnu!

Ovom problematikom osim nas bave se i kolege na stranici Vlakovi u Rijeci, na kojoj možete vidjeti spomenute kontejnerske kompozicije.

Foto: Damir Miškulin