Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Maersk Halifax ex Honam, novi brod burne prošlosti na scheduleu 2M alijance u Jadranu

Nakon što smo nedavno objavili kako Ocean Alliance za srpanj u najavi ima novi brod u Rijeci (APL GWANGJANG), i iz 2M alijance uveli su novitete na svom servisu koji povezuje sjeverni Jadran i Daleki istok, iako nije riječ o vizualnim promjenama.

Prvo su na servis umjesto broda MSC Sonia uveli još jedan brod iz Maerskove H-klase, MAERSK HORSBURGH, koji je prvi put u ožujku stigao u Rijeku, a zatim su uveli i MAERSK HALIFAX, umjesto broda MAERSK HERRERA, koji je prebačen na servis između Dalekog istoka i zapadne Europe.

Herreru mijenja Halifax, čime su se na ovom servisu izmijenjali svi Maerskovi brodovi H-klase, a ima ih ukupno 11. Kapaciteta su 15.226 TEU te dugi 353, a široki 54 metra. Uz još MSC Genovu, spomenuti su brodovi trenutno najveći kontejnerski brodovi koji plove Jadranom.

MAERSK HALIFAX – brod burne povijesti

Nema nikakve dvojbe, od svih Maerskovih brodova H-klase, Halifax je definitivno onaj koji je od porinuća do današnjih dana imao najgore razdoblje.

Izgrađen je 2017. godine u brodogradilištu u Ulsanu u Južnoj Koreji kao MAERSK HONAM. Plovio je tek nekoliko mjeseci kada je 6. ožujka 2018. godine izbio požar u prednjem dijelu broda, prilikom čega je smrtno stradalo pet članova posade od ukupno 27. Brod je bio na putu iz Singapura za Suez, a u trenutku događaja, bio je oko 1700 km udaljen od luke Salalah u Omanu.

Maersk Honam Fire: Firefighting Commences on Maersk Ship Adrift in ...
Gcaptain

Požar je nakon tri dana stavljen pod kontrolu, ali je njegovo gašenje trajalo više od mjesec dana, što je na brodu počinilo nepopravljivu štetu u prednjem dijelu.

Foto: Vladimir Tonić

Brodar je stoga odlučio odrezati dio broda od nadgrađa do početka pramca, što je i učinjeno u suhom doku u Dubaiju, dok je netaknuti teret iskrcan u luci Jebel Ali.

Rebuilt Maersk Honam Returns to Service as Maersk Halifax
The Maritime Executive

Stražnji dio broda prevezen je heavy lifterom XIN GANG HUA od Dubaija do otoka Geoje u Južnoj Koreji gdje je na navozima počela nicati prednja sekcija budućeg Maersk Halifaxa s nadgrađem.

Bivši Maersk Honam obnovljen je u južnokorejskom brodogradilištu Hyundai Heavy Industries i 1. kolovoza 2019. isporučen je svom vlasniku kao Maersk Halifax.
Obnovljeni i preimenovani brod započeo je inauguralno putovanje tjedan dana kasnije, napustivši 7. kolovoza Qingdao u Kini na putu za Busan u Južnoj Koreji.

Foto: Maersk

Niti godinu dana od prvog putovanja, gledat ćemo ga u Rijeci, i to 12. lipnja.