Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Maersk Line kupio Hamburg Sud, spojili se Hapag Lloyd i UASC, japanski prijevoznici pokrenuli holding

Najveći svjetski kontejnerski prijevoznik, danski Maersk Line kupio je njemačkog kontejnerskog prijevozinika Hamburg Sud za oko 4 milijarde dolara, povrdili su to upravni odbori obiju kompanija, a dogovor će u potpunosti stupiti na snagu do kraja godine.

Hamburg Sud sedmi je po veličini u svijetu po veličini te vodeći u mreži sjever-jug. Ovom akvizicijom flota brodova Maerska porast će na 743 uz kapacitet od 3.9 milijuna TEU, a tržišni udio porast će na visokih 18.7%. Trenutno je na 16%. Nije poznato hoće li u poslovanju Maaersk zadržati ime Hamburg Sud.

U sjeni ove velike akvizicije stigla je i vijest kako su se njemački Hapag Lloyd i arapski (UAE) UASC ujedinili, a vrijednost spajanja procijenjena je na 14 milijardi dolara. Prema ugovoru kombinirat će se 118 Hapag Lloydovih servisa s 45 UASC-ovih.
Sa završetkom procesa 58 brodova UASC-a bit će integrirano u flotu Hapag Lloyda, prosječni kapacitet brodova bit će 6.840 TEU.

Ujedinili su se i japanski prijevoznici putem zajedničkog holdinga. Dogovorili su zajedničko ulaganje i zajednički nastup na tržištu pod nazivom “Ocean Network Express”. Ovim holdingom Kawasaki Kisen Kaisha (K Line), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) nastoje privući nove korisnike te osigurati im vsoku kvalitetu prijevoza, povoljne cijene te brz transfer roba.

Ova tri primjera pokazuju kako se brodari grčevito bore za što veći tržišni kolač. Ujedinjuju se u saveze ili spajaju i pripajaju kako bi povećali svoj utjecj na tržištu.
U prvom kvartalu 2017. godine došlo je do oporavka kontejnerskog tržišta što se vidi i po rezultatima kompanija. One najveće su prvi kvartal 2017. godine odradile s pozitivnom bilancom, a uvođenjem novih saveza od travnja 2017. za očekivati je da će se sličan trend nastaviti.