Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Maersk, OOCL, COSCO i Evergreen suspendirali katarski teret, Katar se okrenuo Omanu, prijevoznici traže alternative

Zbog krize u zemljama Arapskog poluotoka, a poglavito zbog prekida diplomatskih veza između Saudijske Arabije i Katara, i brodari su počeli uvoditi restrikcije, odnosno izbjegavati prekrcaj katarskog tereta.

Saudijska Arabija optužila je Katar za financiranje terorizma te prekinula diplomatske odnose, a njenim primjerom poveli su se UAE, Egipat i Bahrein.

Međutim, uprava Sueskog kanala ne stavlja nikakve restrikcije na plovidbu katarskih brodova kanalom, uz obrazloženje da je to međunarodni morski prolaz.

Zbog nastale situacije Maersk je morao prekinuti prekrcaj katarskog tereta u lukama Jebel Ali i Abu Dhabi. (UAE). Do sada su luke prekrcaja bile Jebel Ali i Abu Dhabi, no s uvođenjem restrikcija Maersk je morao odustati od te prakse.
Ipak, ruku spasa Kataru je pružio Oman koji je omogućio ukrcaj i iskrcaj katarskog tereta u luci Salalah, što je odmah iskoristio Maersk, uvođenjem feedera na liniji Salalah – Doha.

Osim te linije dogovorena je još jedna između luka Hamad u Kataru i Sohar u Omanu. Nova će usluga biti tri puta tjedno, a već je puštena u rad s dolaskom kontejnerskog broda „Hansa Neuburg” od 1.740 TEU u Hamadu u ponedjeljak, 12. lipnja.

Osim Maerska, robu iz i za Katar prestali su preuzimati OOCL, Evergreen i COSCO, a svi rade na alternativnim rješenjima.

Nije poznato hoće li i kakvog učinka ova kriza imati na dogovoreno spajanje Hapag Lloyda i UASC-a.