Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Maersk uvodi novitete na rotaciji u Rijeci

Niti puna dva mjeseca od dolaska “MSC Palome”, rekordera po kapacitetu u Jadranu, iz Maerska stižu najave o još dva noviteta, ali za razliku od “Palome”, ovi bi trebao ostati na “našem” servisu, ukoliko ne dođe do bitnijih promjena najmanje do lipnja.

Prema rasporedu za početne mjesece 2017. godine, u Rijeku bi 10. veljače trebao stići “Maersk Elba”, najveći Maerskov brod ikada na Brajdici, ali primat najvećeg općenito već je uzela “MSC Paloma”. Svejedno, čini se da Maersk i MSC postupno uvode brodove sve većeg kapaciteta u povezivanje Dalekog istoka sa sjevernim Jadranom.

Maersk Elba” pripada takozvanoj Edinburgh (Pearl) klasi koju obilježavaju brodovi dvostrukog trupa i modernog dizajna nadgrađa, duljine 366 metara (malo kraći od G klase), ali i većeg kapaciteta pa je tako kod njih kapacitet, prema službenom podatku 13 492 TEU. Izgrađen je 2011. godine u veljači pod prvotnim imenom “Scorpio Rickmers”. Gradnju broda odradilo je korejsko brodogradilište HHI.

Brod je pogonjen Hyundai-Wärtsilä 12RT-flex 96C (Sulzer-Design) glavnim motorom koji razvija 68.840 kilovata, a pri punom pogonu može postići brzinu od 24.6 čvorova. Za opskrbu električnom energijom zaduženo je pet dizelskih generatora, svaki 2700 kW i generator za hitnoću s 300 kW na raspolaganju.

Operator broda je Maersk, međutim stvarni vlasnik je kompanija Rickmers & Cie koja je brod Maersku dala u dugogodišnji najam.

Odmah tjedan nakon njega dolazi “Maersk Emerald”, nekadašnji brod kompanije Hanjin Shipping koja je bankrotirala pa je Maersk kupio “Hanjin Africu” i preimenovao ga u “Maersk Emerald”. Brod je izgrađen 2012. godine, dug je 367 metara, a može prevoziti maksimalno 13 098 TEU. Ovime Maersk potvrđuje namjeru uvođenja sve većih brodova na direktni servis sjevernog Jadrana s Dalekim istokom.

Ne dođe li do značajnih promjena, “Elba” će u Rijeku osim 10. veljače stići i 26. svibnja, a “Emerald” 17. veljače i 2. lipnja.