Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

“MSC Paloma” – najveći kontejnerski brod u povijesti riječke luke

Za sam kraj godine, kao svojevrstan blagdanski poklon, čelni ljudi kontejnerskih giganata MSC-a i Maerska (“2M alijanca” na svoj su direktan servis s Dalekog istoka koji dolazi u sjeverni Jadran, odlučili staviti rekordera.

“MSC Paloma” najveći je kontejnerski brod koji je plovio Jadranom, a nakon Kopra i Trsta, na red dolazi i Rijeka.

Brod nije impozantan zbog svoje dužine (365.50 metara), već zbog činjenice da može primiti 14 000 TEU. Primjera radi, Maerskova “G-klasa” brodova koja također dolazi petkom u Rijeku, čiji su brodovi koji metar duži, smješta 10 000 TEU.
Osim što je najveći po kapacitetu u Rijeci, uvjerljivo je i najširi sa svojih 51.20 metara, a kontejneri su smješteni u 20 kolona po širini broda.

“Paloma” je nov brod, sagrađena je 19. kolovoza 2010. u Južnoj Koreji. Pogonjena je “B&W” motorom koji razvija snagu od 72 240 kilovata, a može “potegnuti” čak 24 čvora. Maksimalni gaz joj je 16 metara, ali brodovi “2M” alijance nikada u Jadran ne dolaze potpuno natovareni.
U Koper je stigla s gazom od 12.6 metara, a u Rijeku dolazi s gazom od 12.3 metra.

Osim značaja zbog dimenzija, ona je prvi kontejnerski brod u Rijeci modernog dizajna nadgrađa, što dodatno doprinosi atraktivnosti samog broda.

Za kraj zanimljivost, nakon što “odradi” Jadran ponovnim povratkom na Daleki istok napustit će ovaj trenutni servis i vratiti se u Europu na zapadno Sredozemlje u ožujku, kao brod na drugom servisu.
Kako neslužbeno saznajemo, “MSC Paloma” poslužila je kao svojevrstan pokus kako bi se Jadranske luke nosile s brodovima ovog kapaciteta, a hoće li se i kada vraćati više, znaju samo čelni ljudi dviju kompanija.
Iako, od travnja kao suradnik u “2M” ulazi i korejski Hyundai, tako da će biti zanimljivo vidjeti u kojem smjeru će se razviti ta priča i hoćemo li možda od travnja u Rijeci gledati brodove “Palomina” kapaciteta.

Nakon “Palome” stvari se na Jadranu, bar što se tiče “2M alijance” vraćaju na staro. Svakog petka u Rijeku će dolaziti Maerskovi brodovi “A” (335 m) ili “G” (367 m) klase.