Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Neuspjela akcija Jadrolinije i Rapske plovidbe: Vikend popusti nisu doveli do povećanja prometa

Akcija vikend-pojeftinjenja karata za 20 posto na trajektima Jadrolinije i Rapske plovidbe, čija je provedba započela 19. siječnja, nije polučila željeni rezultat jer niti na jednoj trajektnoj liniji nije povećan broj prodanih karata u vrijeme sniženja. Unatoč manjim cijenama, bilo je i manje putnika i vozila, pa su stoga obje brodarske kompanije zabilježile manje prihode od prodaje karata u vrijeme vikenda, javlja Novi list.

Prema podacima Agencije za obalni linijski pomorski promet, Jadrolinija je na razini svih linija i svih vikenda imala 9 posto manje putnika i 5 posto manje vozila, pa je na razini kompanije prihod smanjen za oko 900.000 kuna u odnosu na isto razdoblje protekle godine. Slični su i pokazatelji prometa i prihoda Rapske plovidbe, koja je u razdoblju od ukupno osam odrađenih vikenda s jeftinijom cijenom karata imala smanjeni prihod od prodaje za 57.924 kuna.

Oba brodara u minusu su za gotovo milijun kuna, a svojevrsni paradoks je činjenica da niti na jednoj liniji spomenutih brodara nije zabilježena povećana prodaja jeftinijih karata. Zbog takvih rezultata Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet nije dalo preporuku za nastavak ove akcije, a u pisanom odgovoru na upit redakcije Novog lista navodi se samo kako eventualno daljnje produljenje vikend akcije ostaje na inicijativu samih brodara. Oni pak nisu imali isti stav, jer je Jadrolinija na preporuku Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture odlučila nastaviti s vikend-sniženjem, dok su u Rapskoj plovidbi odlučili kako projekt neće nastaviti.

Podaci su u najmanju ruku kontradiktorni jer ispada da su 20 posto jeftinije karte otjerale putnike s trajekata, što je ipak nelogično. Moguće je da su vremenske prilike u siječnju, veljači i ožujku doista najvažniji razlog za smanjenje prometa, ali se isto tako mora uzeti u obzir i varijanta da sniženjem cijena izvan sezone ipak nije moguće stimulirati putnike za putovanje prema hrvatskim otocima. Interes je tijekom zime jednostavno preslab, čak i kad su trajekti jeftiniji, eventualno bi promet mogao porasti samo u razdoblju predsezone i posezone ukoliko su vremenske prilike povoljne, pa i sezona bude produljena, zaključuje Novi list.

Foto: Fran Radović