Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Norveška gradi prvi električni samoplovni teretni brod. U Kini već u pogonu automatski kontejnerski terminal

Norveška u idućoj godini planira predstaviti prvi autonomni i potpuno električni teretni brod, za kojeg projektanti prognoziraju da će nadomjestiti 40.000 putovanja kamionima godišnje.

Proizvođač umjetnih gnojiva Yara International udružila se s industrijskom grupom Kongsberg u gradnji Yara Birkelanda, koji će prevoziti gnojiva između tri luke u južnoj Norveškoj. Na ruti duljoj od 65 nautičkih milja, brod će moći prevoziti otprilike 100 kontejnera brzinom od 12 do 15 čvorova, kaže voditelj projekta Bjorna Tore Orvika.

U početku će brodom upravljati ljudi, ali od početka 2019. godine će biti djelomice autonoman, da bi do 2020. godine bio u potpunosti automatski upravljan.

U Kini je budućnost već stigla. S radom je započeo potpuno automatizirani kontejnerski terminal – Qingdao New Qianwan Container Terminal, kapaciteta 5.2 milijuna TEU.

Na 660 metara operativne obale nalazi se 7 STS dizalica, 38 ASCs dizalica te 38 automatskih vozila za prijevoz kontejnera na baterije.

Cijeli sustav opskrbljen je laserskim skenerima i sustavom za pozicioniranje kontejnera, koji locira 4 kuta svakog kontejnera, zatim ih zahvaća vrlo precizno i prebacuje na kamione bez vozača.

S ovim postrojenjem postignuto je smanjenje troškova rada za 70% i efektivnost poslovanja dodatno je povećana za 30%. Dok je prije za jedan brod trebalo 60 radnika, s novom tehnologijom isti posao odradi devet radnika.