Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

OOCL ima najveći!

Od početka djelovanja novih svjetskih kontejnerskih saveza početkom travnja, krenula je utrka tko će ostvariti veći promet, ali i utrka u “naoružanju”, odnosno u dizanju kapaciteta novoizgrađenih brodova.

Prvo je japanski MOL izgradio “MOL Triumph” sredinom ožujka, kapaciteta 20.150 TEU. Odgovorio mu je Maersk sredinom travnja puštanjem u pogon broda “Madrid Maersk” kapaciteta 20.568 TEU. I njegova slava je kratko trajala jer je hongkonški OOCL bacio rukavicu u lice konkurentima s brodom “OOCL Hong Kong”, čiji kapacitet prelazi 21.000 TEU!

Primjetite da su tri gornja broda, zapravo predstavnici svakog od tri svjetska saveza. MOL je u THE Aliance savezu, Maersk u 2M alijanci, a novoizgrađani “OOCL Hong kong” pripada OCEAN alijanci.

“OOCL Hong Kong” dugačak je 399.9 metara, širok 58.8 metara, s kapacitetom od 21.413 TEU. Kao i prethodnici, pokrivat će rutu između Azije i Europe. Njegovo kružno putovanje trajat će 77 dana, a tijekom njega ticat će sljedeće luke:
Shanghai / Ningbo / Xiamen / Yantian / Singapore / via Suez Canal / Felixstowe / Rotterdam / Gdansk / Wilhelmshaven / Felixstowe / via Suez Canal / Singapore / Yantian / Shanghai.

Osim ovog giganta OOCL ima u narudžbi još 5 istih brodova, čije će preuzimanje biti tijekom 2017. godine. Ovo je po prvi put nakon 2003. godine da OOCL ponovno ima trenutno najveći kontejnerski brod na svijetu. Tada je primat preuzeo izgradnjom “OOCL Shenzhen” kapaciteta 8.063 TEU.

Ova utrka u povećanju kapaciteta brodova, samo je potvrda onoga što smo već pisali, a to je da se brodarima više isplati izgraditi veliki brod moderne tehnologije i većeg kapaciteta, nego održavati stare i nekonkurentne brodove, tako da će se trend ovakvih megabrodova zasigurno nastaviti. Dužina se zaustavila na 400 metara, ali se zahvatima u samom trupu dobiva dodatni prostor i bit će zanimljivo do koje mjere će brodovi rasti kapacitetom.

Foto: OOCL