Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Ove godine smanjenje dolazaka kruzera u Dubrovnik i Split, porast u Crnoj Gori

Prema najavama dolazaka kruzing kompanija na hrvatski Jadran ove godine, čini se kako će doći do opadanja dolazaka brodova, naročito u glavnim kruzing lukama Dubrovniku i Splitu.

U Dubrovniku su u 2016. godini pristala 533 broda. Ove godine ih se očekuje 474. Razlog smanjenju vide u činjenici što mogu primiti tri kruzera istovremeno, a i broj putnika u Dubrovniku su ograničili na 8.000. Kompanijama su ponudili alternativne termine, međutim svi bi u Dubrovnik htjeli u špici sezone. Samim time je i pao interes za vodeću kruzing luku u Hrvatskoj.

Split se hvali novim vanjskim vezovima, a također će doći do pada broja dolazaka. Ove godine očekuje se 230 brodova, najmanje još od 2013. godine kada ih je uplovilo 226. Kao razlog pada navode promjenu plana kruzera “Costa Mediterranea” koji je ove godine trebao 49 puta uploviti.

U Zadru će ove godine biti 145 dolazaka, što je 15 brodova više u odnosu na prošlu godinu.

Porast dolazaka dogodit će se i u Puli. U luku će kruzeri ove godine uploviti 62 puta, dok su u 2016. godini dolazili 40-ak puta.

Prema saznanjima koja imamo, Rijeka će ove godine ugostiti kruzere 16 puta, što je u razini prošle godine.

I dok hrvatske luke stagniraju ili padaju po broju dolazaka, rjeđe i rastu, mali Kotor u Crnoj Gori sve više privlači strane goste. Ove godine očekuje se čak 529 uplovljavanja, što će ga svrstati na 3. mjesto na Jadranu, iza Venecije i Dubrovnika.

Razloga je više. Crna Gora nije u Europskoj uniji, stoga kompanije to koriste za bescarinsku trgovinu na brodovima. Alkohol i cigarete su jeftinije, Crna Gora dozvoljava tešku naftu, koja je jeftinija, a u EU zabranjena. Dubrovnik i Venecija su ograničili broj dnevnih uplovljavanja i to je još jedan faktor zašto su se kompanije okrenule Kotoru pa čak i albanskom Draču, a smanjuju dolaske u Dubrovnik i Split.
Nadalje, Kotor već ima neko ime, stoga je kompanijama logičnije prebaciti itinerar u već poznatu destinaciju gdje nema ograničenja, a sve je jeftinije, nego istraživati neistražene luke Jadrana (poput Rijeke koja pomalo raste u kruzing segmentu)) gdje vrijede EU propisi.

Već je izračunato da će Dubrovnik ove sezone od kruzera zaraditi 2 milijuna kuna manje od prethodne. Bar će na svoje doći oni kojima je u gradu pod Srđem previše turista.