Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Početak gradnje ceste D403 od Zagrebačke obale do obilaznice u roku od 18 mjeseci

 

U nazočnosti predstavnika Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Grada Rijeke u Gradskoj vijećnici održana je javna prezentacija „Studije izvedivosti državne ceste D403 od čvora Škurinje do luke Rijeka“. Riječ je o cesti koja bi trebala biti gotova do 2021. godine, a spajat će kontejnerski terminal Zagrebačka obala s obilaznicom te omogućiti još jedan ulaz u središte grada.

Prezentaciju u Gradskoj vijećnici organizirale su Hrvatske ceste d.o.o. zajedno s izrađivačem studije tvrtkom Trafficon. Studija je vrijedna 773.400 kuna (bez PDV-a), a sa 85% sredstava sufinancirana je iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Glavni cilj projekta bio je ispitati prometna rješenja, odnosno moguće pravce povezivanja luke Rijeka, odnosno budućeg Zagrebačkog pristaništa s autocestom A7 kao dijelom transeuropske prometne mreže (TEN-T), te iznaći optimalnu varijantu s ekonomskog, ekološkog i prometno-sigurnosnog gledišta, u svrhu poboljšanja međunarodne i regionalne dostupnosti prema riječkoj aglomeraciji, rasterećenja gradske prometne mreže, doprinosa poboljšanju povezanosti s otocima te povećanja prometne sigurnosti.

Za tri moguće varijante buduće trase državne ceste D403 sagledani su financijski i tehničko-tehnološki aspekti te utjecaj na okoliš, a na kraju je odabran čvor Škurinje na riječkoj obilaznici kao optimalan za spoj buduće državne ceste D403.

Duljina glavne trase D403 je 2977 metara, a spojne ceste 380 metara. Projekt uključuje rekonstrukciju 385 metara Zvonimirove ulice te gradnju više objekata: tunela Podmurvice (1255 m), vijadukta Piopi (316 m), vijadukta Mlaka (144m), podvožnjaka Piopi (50 m), dvaju kružnih tokova i jednog četverokrakog raskrižja u Zvonimirovoj ulici.

Prema riječima Tomislava Mihotića, državnog tajnika za infrastrukturu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, radovi na izgradnji ceste trebali bi početi u roku od 18 mjeseci. S obzirom na to da je s aspekta izvedivosti riječ o vrlo zahtjevnom projektu, očekuje se da bi cesta D403 mogla biti puštena u promet tek krajem 2020. ili početkom 2021. godine.

Sama izgradnja koštala bi oko 420 milijuna kuna, a u Ministarstvu se nadaju da bi ovaj projekt mogao biti sa 85 posto bio sufinanciran iz CEF fonda, namijenjenog upravo za ulaganje infrastrukturne prioritete Europske unije u području prometa, energetike i digitalne tehnologije. Skoro apliciranje projekta na natječaj za ta sredstva najavio je danas i Boris Majić, direktor Sektora EU projekata i programa Hrvatskih cesta.

Studijom je obrađena postojeća prometna mreža grada Rijeke te analizirani utjecaji izgradnje kontejnerskog terminala Zagrebačka obala. Uzevši u obzir količinu teškog teretnog prometa koji će generirati kontejnerski terminal, analizirani su i načini rješavanja njegovog utjecaja na riječku prometnu mrežu.

U ime Ministarstva mora, prometa i infrastrukture javnome predstavljanju Studije prisustvovali su i pomoćnik ministra ispred Uprave za EU fondove Marijo Klement te načelnik Sektora nadležne Uprave Sven Jesenković, a u ime Grada Rijeke gradonačelnik Vojko Obersnel, njegovi zamjenici Marko Filipović i Miroslav Matešić, pročelnica Odjela za komunalni sustav Irena Miličević i pročelnik Odjel za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca, izvještava Fiuman.hr.

 

Izvor ilustracije: Fiuman.hr