Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Posljedice španjolskog štrajka. 29. lipnja prekid rada u europskim lukama

Posljednja runda štrajkova lučkih radnika u Španjolskoj, stvorila je gubitak od čak 110 milijuna eura, službeno je obznanilo španjolsko ministarstvo javnih radova.

Radnici su u srijedu pokrenuli 48-satni štrajk u španjolskim lukama, nakon što nisu mogli postići dogovor s vladom.
Tijekom ta dva dana, 34 broda su skrenuta u druge luke, i to 19 brodova iz Algecirasa, 7 iz Valencije, 6 iz Barcelone te dva iz Viga.

Zamjenske luke tako su postale Sines, Marseille-Fos, Genova pa čak i sjeverne luke Antwerpen i Rotterdam, a ovime je drastično smanjena kompetitivnost španjolskih luka.

Situacija je toliko ozbiljna da će luka Algeciras najvjerojatnije izgubiti čak 70% svog ovogodišnjeg prometa, jer Maersk-APTM koji upravlja kontejnerskim terminalom razmatra mogućnost uvođenja alternativnih luka te otkazivanja 35.000 manipulacija tjedno.

Operater terminala poprilično je izrevoltiran situacijom jer je u samo dva dana izgubio 17.000 manipulacija, 12 brodova koji nisu došli u Algeciras, što je prizvelo trošak od 895.000 eura uz činjenicu da 1.000 kontejnera nije moglo biti skinuto s brodova.

Podršku kolegama u Španjolskoj odlučili su dati i lučki radnici diljem Europe na način da će 29. lipnja solidarno na dva sata (od 10 do 12h) prekinuti rad u svojim lukama, kako bi se solidarilizali sa španjolskim kolegama koji se bore protiv reformi koje ugrožavaju njihova radna mjesta i budućnost.

Odlučeno je to na međunarodnom sastanku lučkih radnika (IDC) održanom prošli tjedan u Kopru. To je i svojevrsno NE politici liberalizacije tržišta rada EU kojom se radi šteta radnicima i sindikatima.

Ne postoji garancija da ako zbog takve politike izgube svoje radno mjesto, da će im privatni poslodavci izaći u susret te ih zaposliti, što smatraju neprihvatljivim.
Zalažu se za jednakost svih lučkih radnika bez utjecaja moćnika i lobija koji rade pritisak na njih, dozvoljavajući privatnim tvrtkama da preuzmu većinu poslova u lukama, čime se gubi potreba za njihovim radom te postaju tehnološki višak.