Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Postoje snažni argumenti da Luka Rijeka postane dio koridora Baltik-Jadran

U Opatiji je započela trodnevna Međunarodna multidisciplinarna konferencija o moru, prometu i logistici 2017, koju organiziraju Lučka uprava Rijeka i Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci. Središnja je tema konferencije „Riječka luka kao ulazna vrata koridora Baltik-Jadran“, s fokusom na predstavljanje novih mogućnosti riječke luke te njezino pozicioniranje kao jednog od važnih resursa prometnoga koridora Baltik-Jadran.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa istaknuo je kako se s ove konferencije želi poslati poruka kako postoje snažni argumenti da luka Rijeka postane dio koridora Baltik-Jadran. Tako postoji izuzetna vezanost na poljske partnere, budući da je najveći pojedinačni koncesionar u Luci Rijeka d.d. poljski operator OT Logistic, a veza s poljskim lukama ostvarena je potpisivanjem ugovora sa svjetskom tvrtkom ICTSI-jem, strateškim partnerom na Kontejnerskom terminalu Brajdica, koji u Europi ima terminal i u poljskom gradu Gdinji. Također, u sklopu konferencije predviđeno je potpisivanje Sporazuma o suradnji između Lučke uprave Gdanjsk i Lučke uprave Rijeka.

„Luka Rijeka će u kratkom vremenu postati snažno intermodalno središte na Sjevernom Jadranu – imamo suvremeno opremljen postojeći teminal s pozadinskim terminalnom na Šrkljevu, a iduće godine bit će dovršen i novi terminal na Zagrebačkoj obali, koji će s dubinom gaza od 20 metara biti jedini deep sea terminal na sjevernom Jadranu. Vjerujem da novi terminal zajedno s prostorom Miklavja, koji se u suradnji s Općinom Matulji želimo staviti u funkciju prometno-logističkog centra, može zainteresirati velike svjetske operatere kao buduće koncesionare tog prostora,“ kazao je Vukorepa, istaknuvši kako se u riječkoj luci trenutno odvija investicijski ciklus vrijedan 1,3 milijarde kuna.

Državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Maja Markovčić-Kostelac, istaknula je kako će Vlada RH uložiti napore da luku Rijeka, koja je već dio Mediteranskog koridora Europske unije, priključi prometnom koridoru koji povezuje Baltik i Jadran.

„Kad govorimo o luci kao intermodalnom i multimodalnom sjecištu, uz izgradnju novog terminala na Zagrebačkoj obali, radimo i na cestovnom povezivanju ovog terminala cestom D-403, čija će izgradnja započeti iduće godine. Uz to, kroz Instrument za povezivanje Europe (CEF) osigurali smo 116 milijuna eura za razvoj željezničke infrastrukture nužne za razvoj ovog terminala, a uz to, radi se i na izgradnji projekta koji će osigurati kvalitetnije obavljanje lučkih operacija i smanjivanje administrativnih prepreka u lukama,“ kazala je Kostelac.

Zadovoljstvo najavama iz Vlade o skorom početku izgradnje ceste D-403, izrazio je zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović, dodajući kako je Grad Rijeka sudjelovao u sređivanju imovinsko-pravnih pitanja, što je u najvećoj mjeri i učinjeno.

„Terminal na zagrebačkoj obali trebao bi biti gotov do kraja iduće godine, najavljeno je i skoro otvaranje pozadinskog terminala na Škrljevu, a poljska trvrtka OT logistic značajno sudjeluje u vlasničkoj strukturi Luke Rijeka d.d., što sve dovodi do toga da trebamo pojačati ulaganja ne samo na državnom nivou, već i na razini Europske unije u infrastrukturu, podižući time konkurentnost ne samo Rijeke i Hrvatske, već i Europske unije u globalnim okvirima te vjerujem da će ova konferencija tome i doprinijeti,“ kazao je Filipović.

Dekan Pomorskog fakulteta Alen Jugović naglasio je kako je vrijednost ove konferencije simbioza znanosti te prijavnog i javnog sektora na razmatranju prometne infrastrukture kao pitanja od neposredne važnosti za kvalitetniji život svih građana.

Na otvaranju konferencije, na kojoj se tijekom tri dana očekuje oko 200 sudionika, govorili su i predstavnici Primorsko-goranske županije, Sveučilišta u Rijeci, udruge europskih luka (ESPO), Svjetske banke, kao i predstavnici Ministarstva morskog gospodarstva i unutarnjih plovnih putova Republike Poljske.