Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Povijesni pregled povećanja dimenzija brodova matica i njihovih kapaciteta na Brajdici, od 2009. do danas

Tvrtka Jadranska vrata d.d. osnovana je 11.09.2001. godine kao tvrtka – kći Luke Rijeka d.d. 15.04.2011. godine u vlasničku strukturu kao strateški partner ulazi International Container Terminal Services Inc. (ICTSI) sa koncesijom na 30 godina, tj do 2041. godine. Od tada se počinje primjenjivati brand name Adriatic Gate Container Teminal.

2009.

Godine 2009. dogodio se značajan rast u kapacitetu i dimenzijama brodova.

U rujnu je u Rijeku stigao kontejneraš Santa Victoria kapaciteta 5.770 TEU i dužine 277 metara.
Tjedan za tjedan toga rušeni su rekordi jer je svaki brod bio veći od prethodnog.
Nakon Santa Victorije stigao je CMA CGM Berlioz, 300 – metraš kapaciteta 6.627 TEU, a nakon njega Safmarine Kariba, kapaciteta 6.900 TEU.

Safmarine Kariba

2012.

Uslijedilo je zatišje do travnja 2012., kada je stigao Maersk Karlskrona, koji je letvicu digao osjetno. Sa svojih 318 metara i kapacitetom od 7.403 TEU postao je uvjerljivo najveći brod koji je ikada stigao na Brajdicu, prvi put otkako je Brajdicu preuzeo novi koncesionar, AGCT.

Maersk Karlskrona

2014.

Brodar CMA CGM u svibnju je stigao brodom CMA CGM Cendrillon, dužine 334 metra i kapaciteta 8.469 TEU, koji je postao novi rekorder Brajdice.

CMA CGM Cendrillon, mojarijeka.hr

U lipnju je u Rijeku stigao CMA CGM Don Pascuale, dužine 336 metara i kapaciteta 8.533 TEU te titulu najvećeg preuzeo Cendrillonu.

2015.

Već 2015. za novog rekordera zaslužan je Maersk, poslavši Gerdu, prvi iz serije brodova G-klase koji su stizali. Gerda Maersk dugačka je 367 metara, a kapaciteta 10.150 TEU.

2016.

Krajem 2016. u Rijeku je stigla MSC Paloma, brod kapaciteta 13.000 TEU te dužine 366 metara.

2017.

Maersk je samo nastavio tragom MSC Palome te uveo veće brodove koji su zamijenili G klasu. Ova klasa nosi naziv Edinburgh, među kojima je i Maersk Effingham, kapaciteta 13.092 TEU i dužine 366 metara.

Maersk Effingham

2019.

Posljednje povećanje kapaciteta dogodilo se u svibnju ove godine, kada je Maersk uveo H klasu brodova, dolaskom broda Maersk Hamburg, dužine 353 metra i kapaciteta 15.226 TEU, što je trenutno rekord na Brajdici. Osim Maerskove H-klase, stižu i brodovi MSC-a sličnog kapaciteta, jer su Maersk i MSC udruženi u 2M alijancu.

Maersk Hamburg