Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Rijeka ostaje bez Evergreenovog ADL feeder servisa

Krajem studenog prošle godine, Rijeka je ostala bez direktne kontejnerske veze s Dalekim istokom od strane CMA CGM kompanije i partnera, među kojima je bio i tajvanski Evergreen. Tada su se direktni servisi “Phoenician express” (BEX2) i “Bosphorus express” (BEX) ujedinili u jedan zbog racionalizacije troškova, a zbog čega su morali izbaciti nekoliko luka u Crnom moru i Jadranu. Nažalost, Rijeka još nije toliko bitna kontejnerska luka da bi direktni servis opstao.

U zamjenu za izostanak tog servisa, brodari su uveli tzv. feeder servise po Sredozemlju u kojima je Rijeka bila direktno povezana s glavnim lukama na Malti odnosno Pireju u Grčkoj na tjednoj bazi. Evergreen je također bio uveo servis za povezivanje Rijeke sa Sredozemljem (ADL).

S početkom travnja 2017. u svijetu kontejnerskih prijevoznika došlo je do nastajanja tri saveza, među kojima je “OCEAN” gdje su članovi CMA CGM, Evergreen i ostali. Samim time došlo je do vraćanja direktnih servisa lukama pa se u Rijeku početkom svibnja ponovno vraća servis “Phoenician express” na tjednoj bazi, gdje će u Rijeku utorkom stizati brodovi matice OCEAN alijance.
Kako Rijeka još uvijek (nadamo se jednog dana da hoće) nije strateška luka u Jadranu za brodare, tako Evergreen više nema interesa dolaziti u Rijeku putem ADL feeder servisa, kad već stiže putem direktnog servisa.

Ne bi bilo ništa čudno da je ukinuo Rijeku zajedno sa svim ostalim lukama u Jadranu, koje povezuje putem direktnog servisa. Međutim, iz rotacije je od jadranskih luka izbačena samo Rijeka, ostali su i Koper i Venecija i Trst, iako kao i Rijeka imaju direktnu vezu s Dalekim istokom.

Ali ni to nije sve, ne samo da primjerice Koper i Venecija dobivaju direktni servis i ADL feeder servis, oni imaju još jedan Evergreenov feeder servis (AIS) u kojem su povezani preko Grčke s Izraelom. To čak nema ni Trst, a pogotovo nema Rijeka.

Poražavajuća je to činjenica, a zapravo samo realno stanje stvari u kakvom stanju je nekad najjača luka bivše države. Filipinci se hvale odličnim poslovnim rezultatima diljem svijeta, a Rijeku kao da su zaboravili. Kome onda treba još jedan kontejnerski terminal kad ni postojeći ne radi ni s pola kapaciteta?

Foto: Boris Kanazir