Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Rijeka povećala promet na 12,8 mil. tona

Luka Rijeka imala je prošle godine promet od 12,6 milijuna tona po svim vrstama tereta i to je ostvarenje za 13 posto bolje nego 2016. godine. Najveći udio u prometu ima tekući teret Janafa, koji je porastao 9 posto i iznosi oko 8 milijuna tona, što znači da je u prometu suhih tereta riječka luka ukupno imala 4,6 milijuna tona i taj je rezultat bolji za 20 posto u odnosu na 2016. kada je realizirano 3,83 milijuna tona. Ovo ostvarenje spada u najbolje u posljednjih desetak godina, a najveći udio u rastu suhih tereta zabilježen je u segmentu rasutog tereta, koji je na terminalu u Bakru povećan za čak 71 posto i iznosio je 1,02 milijuna tona, dok je ukupno rasuti teret povećan za 35 posto (1,54 milijuna tona).

Značajnijih podbačaja nema, izuzetak je tek generalni teret, koji je smanjen za 3 posto i iznosio je približno milijun tona, a taj minus ponajviše je ostvaren u prometu voća koji je manji za 39 posto i crne metalurgije s minusom od 34 posto u odnosu na prethodnu godinu. Zanimljivo je također da je kontejnerski promet rastao po još većoj stopi ukoliko se promatra tonaža, pa je tako tvrtka Jadranska vrata imala 2,07 milijuna tona, odnosno 25 posto više nego 2016. godine kada je ostvareno 1,65 milijuna tona.

Usporedbe radi potrebno je navesti kako je konkurentska luka Kopar lani imala 23,36 milijuna tona, što je povećanje od 6 posto. Kopar je po svim kategorijama prometa također u plusu, a izuzetak je tek generalni teret, koji je manji za 10 posto i automobili, koji su u Kopru manji za 1 posto.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa naglašava kako je iznimno važan pozitivan trend po gotovo svim vrstama tereta.

– Pred nama se nalazi veliki investicijski ciklus i realizacija niza razvojnih projekata na lučkom području i važno je osigurati da radovi na terenu ne utječu na promet u ovoj godini kako bismo zadržali postojeće trendove rasta – ističe Vukorepa.

– Kad je riječ o novim količinama tereta koje bi u Rijeku mogla dovesti poljska tvrtka OT Logistics treba im dati malo vremena da se predstave na tržištu, a u jednom srednjoročnom razdoblju sigurno se može očekivati značajniji iskorak riječke luke po pojedinim vrstama tereta te slični pozitivni trendovi kakve bilježimo u kontejnerskom prometu. Važno je reći da su rezultati pozitivni i kod ostalih luka sjevernog Jadrana što pokazuje da sjevernojadranski prometni pravac postaje sve povoljniji i polako postaje konkurencija velikim lukama na sjeveru Europe – kazao je Vukorepa te dodao kako još uvijek traju dogovori oko načina financiranja projekta jaružanja i produbljivanja stare obale kontejnerskog terminala Brajdica. Razrađeno je nekoliko modela financiranja i u dogovoru Lučke uprave i koncesionara tvrtke Jadranska vrata bit će odabran najpovoljniji kako bi se što prije počelo s jaružanjem podmorja na Brajdici. (Novi list)

Foto: Damir Miškulin