Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Stiže “Maersk Hamburg”, kapacitetom najveći kontejnerski brod u povijesti riječke luke

Luka Koper

Sjeverni Jadran je uvijek bio strateški prometni pravac za robu s Dalekog istoka, jer je Jadransko more duboko uvučeno prema europskom kopnu, što omogućava brz protok roba kopnom prema sjeveru Europe, što je puno brže nego brodom.

Upravo iz tog razloga, kontejnerski giganti trude se kako bi držali ovaj strateški pravac aktivnim, što potvrđuje i porast prometa u svim kontejnerskim lukama sjevernog Jadrana.

Međutim, starija tehnologija znači i veće troškove pa se okreću investicijama u nove brodove, koji su kapacitetom veći, a tehnološki inovativniji, napredniji, s nižim troškovima održavanja.

I tu počinje priča o kapacitetom najvećem kontejnerskom brodu u povijesti riječke luke.
“Maersk Hamburg” izgrađen je 2018. godine i pripada Maerskovoj H-klasi brodova. Dugačak je 353 metra, širok 54 metra. Nije najduži u povijesti kontejnerskog terminala, jer su od njega bili duži prethodnici Edinburgh klase sa svojih 366 metara koji su “smijenjeni” na servisu 2M alijance, a mjesto su ustupili H-klasi.

“Kvaka” je u optimizaciji prostora na brodu. “Maersk Hamburg” kao i svi ostali brodovi koji će od sutra na tjednoj bazi početi stizati u Rijeku kraći je, ali je širi (najširi od svih), a smješta čak 2.000 TEU jedinica više od primjerice broda “Maersk Evora”, koji je prošlog tjedna bio u Rijeci, kao zadnji dolazak brodova kapaciteta 13.000 TEU.

Maersk i MSC (2M alijanca) tako nakon nešto više od dvije godine dižu kapacitete na svom servisu Daleki istok-sjeverni Jadran, a “Maersk Hamburg” prvi probija led.

2015. dolaskom broda “Gerda Maersk” kapacitet brodova dignut je na oko 11.000 TEU jedinica, 2017. “MSC Paloma” prva je bila preko 13.000 TEU, a ove godine “Maersk Hamburg” prvi je s preko 15.000 TEU jedinica kapaciteta.
U Rijeci se očekuje u petak oko 20 sati.