Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

U Rijeci izgrađen prvi samoiskrcavajući brod za kanadskog brodara

U »3. maju« 29. prosinca porinut je samoiskrcavajući brod za rasuti teret, koji će ploviti pod imenom »Algoma Innovator«. Riječ je o prvom iz serije od ukupno pet takvih brodova, koje su u Uljanik grupi ugovorili s istoimenom kanadskim brodarom, Algomom.

Specifičnost ove serije brodova je što su namijenjeni plovidbi Velikim jezerima, na granici između SAD-a i Kanade, zbog čega su, između ostalog, i lakši u odnosu na klasične bulkove. Zato je operacija porinuća odudarala od uobičajenih u »3. maju« jer se »Algoma Innovator« prethodno morao dodatno otežati balastom kako se brod ne bi počeo prerano okretati u moru kad »sklizne« s navoza. Kako je Novi list saznaood Željka Vučkovića koji je, zajedno sa svojim timom, uspješno vodio operaciju porinuća, kanadska je novogradnja otežana sa 1.850 tona balasta, što morske, što obične vode.

Prvi brod tog tipa

Ovo je četvrto porinuće u »3. maju« u  2016. godini i bilo je više radno nego svečano. Među uzvanicima bio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, čelni čovjek Uljanik grupe Gianni Rossanda, predstavnici brodovlasnika, a na bini su se pozdravili novi i stari direktor »3. maja« Maksimilian Percan i Domagoj Klarić, ali ni jedan ni drugi nisu davali izjave za javnost.

Porinuti self-unloading bulk carrier ima nosivost od 24.900 tona, dug je 198 metara i širok čak 23,77 metara, što je za svega par centimetra manje od maksimalno dozvoljene širine koju diktiraju granične dimenzije kanala St. Lawrence Seaway, koji spaja Velika jezera sa Atlantskim oceanom. Osim što je prvi iz serije, »Algoma Innovator« ujedno je i prvi brod tog tipa ikad sagrađen u nekom od hrvatskih brodogradilišta jer, kao što mu i sam naziv govori, sam iskrcava teret. Upravo taj uređaj odnosno oprema za iskrcaj tereta ono je što ovim novogradnjama daje dodanu vrijednosti i izdvaja ih iz lepeze sličnih brodova izgrađenih na domaćim navozima.

U ime brodogradilišta, nazočnima se obratio rukovoditelj Montaže u »3. maju« Damir Mucić dok je kuma brodu bila Daniela Kovačević Pavičić, supruga predstavnika kanadskog brodovlasnika.

Riječi blagoslova za mirno more te dugu i uspješnu plovidbu brodu i njegovoj posadi uputio je velečasni Luka Lučić.

U odnosu na prvotni plan, porinuće »Algoma Innovatora« dogodilo se s vremenskim pomakom od nekoliko mjeseci. Da se kasni u proizvodnji i da se taj zaostatak sada nastoji nadoknaditi, priznao je i predsjednik Uprave Uljanik grupe Gianni Rossanda. Kako je objasnio, kasnilo se s izdavanjem državnih jamstava za financiranje gradnje ugovorenih brodova uslijed općepoznatih političkih prilika u našoj državi unazad godinu i pol, što je onda za sobom »povuklo« cijeli proizvodni ciklus.

Zadnji asfalt tanker

Odmah nakon porinuća, na trećemajski navoz položena je kobilica za identičnu drugu novogradnju iz ove serije za Kanađane. Ta bi novogradnja trebala biti porinuta u more u svibnju iduće godine, otprilike u isto vrijeme kada bi trebalo biti završeno opremanje i »Algoma Innovator« predan brodovlasniku. Preostala tri self-unloading bulk carriera bit će dvadesetak metara duža u odnosu na prva dva. Kao i širinu brodova, plovidba kanalom St. Lawrence Seaway diktira i njihovu maksimalnu dužinu do 225,6 metara.

Pred »3. majem« i cijelom Uljanik grupom iduća godina jedna je od najintenzivnijih u proizvodnji jer, kako stvari stoje, samo iz riječkog brodogradilišta u 2017. trebala bi biti isporučena dva tankera za prijevoz nafte i kemikalija koji se grade za Španjolce, zadnji u nizu asfalt tankera za švedski Wisby, čija primopredaja slijedi već u siječnju, potom »Innovator«, kao i druga Algomina novogradnja te brod za prijevoz automobila i kamiona koji se upravo gradi na drugom riječkom navozu i koji bi trebao biti porinut u more do sredine iduće godine, piše Novi list.

 

Foto: Nevija Marečić Radetić