Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

U srpnju stiže najveći trajekt Rapske plovidbe

Četiri mjeseca nakon polaganja kobilice, na kraljevičkom navozu počinju se nazirati konture novog, najvećeg trajekta Rapske plovidbe. Kako doznajemo od vlasnika Dalmonta Ivana Ivića, dosad je napravljeno pola posla na trupu budućeg trajekta, a njegovo porinuće planirano je za srpanj ove godine dok bi primopredaja Rabljanima trebala uslijediti tri mjeseca kasnije, u listopadu što je i ugovorni rok.

Ovo je prva velika novogradnja koja se radi na kraljevičkim navozima otkad je prestalo raditi i postojati bivše državno brodogradilište koje je sredinom 2012. godine završilo u stečaju, iz kojeg ga je prije nešto više od dvije godine preuzeo lokalni Dalmont.

Novi trajekt, koji su projektirali u riječkom Navis Consultu, bit će najveći floti ovog rapskog linijskog brodara, s obzirom na to da će moći prevoziti stotinu vozila i gotovo 600 putnika. Dug je 79 i širok 17 i pol metara, a trebao bi postizati brzinu do 12 čvorova uz pomoć četiri Cummins motora koji su, kažu u Dalmontu, naručeni i plaćeni i sada se čeka na njihovu isporuku.

Novi trajekt Rabljane će koštati blizu 60 milijuna kuna odnosno oko 7,9 milijuna eura, a financijsku konstrukciju zatvorili su dijelom vlastitim sredstvima, a dio kreditom HBOR-a zajedno sa njihovim poslovnim bankama – Erste i BKS bankom.

U Dalmontovom brodogradilištu u Kraljevici trenutno je još jedan trajekt Rapske plovidbe. Riječ je o »Barbatu«, koji je stigao na remont u sklopu kojeg će se zamijeniti i dva od njegova četiri pogonska motora. Razlog je njihova dotrajalost, kazao nam je Ivić. Taj su trajekt otočani kupili u Grčkoj 2010. godine i u tom trenutku bila je riječ o tri godine starom brodu, ali na kojem su se za potrebe plovidbe između kopna i otoka Raba te pristajanja u tamošnje luke morale napraviti određene rekonstrukcije.

Sveukupno, Rabljane je »izašao« blizu pet milijuna eura, a njegov kapacitet je šezdesetak vozila i oko 400 putnika. Kako stvari stoje, »Barbat« u Kraljevici ostaje do konca ožujka ove godine.

Osim na navozu, Dalmontu ne nedostaje posla ni na remontima jer su u kraljevičkom brodogradilištu trenutno na vezu još tri Jadrolinijina trajekta – »Prizna«, »Sveti Krševan« i »Valun«, a uskoro bi trebao doploviti i »Supetar«, piše Novi list.

Foto: LLeon