Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Upoznajte kapetanovu “malu barku” – povijest “m/t Zadar”

Ekipa Novog lista imala je na posljednjoj kvarnerskoj etapi putovanja priliku provesti određeno vrijeme na zapovjednom mostu u razgovoru s onim tko je na svojim leđima nosio najveću odgovornost za Bijeli brod, sa zapovjednikom »Zadra«, kapetanom Sandrom Rundićem.

A on je još prije putovanja bio predmet zanimanja dijela medija, iako se u dogovoru s policijom prije polaska broda nije želio otkriti njegov identitet. Na kraju je ipak u Slobodnoj Dalmaciji objavljeno tko je kapetan. Rundića smo zatekli u društvu časnika i zagledanog nad pomorskom kartom u njegovoj kancelariji, a to je impozantan zapovjedni most, koji se nalazi na pedesetak metara visine i s njega puca vidik na cijeli Kvarner.

– Nije baš ni tako mala ova barka, pita nas sa smješkom, a onda ležerno nastavlja priču o navijačkom putovanju.

– Nije mi bio problem raditi, nisam imao straha. Jedino što je brod prije puta bio u remontu, pa sam malo strahovao hoće li biti sve u redu. Ali nakon što smo uspješno odradili probnu vožnju, sve je bilo lakše. Atmosfera je bila odlična, nisam u to ni sumnjao, ipak smo mi iz Rijeke, kulturni i pristojni ljudi. I ja sam navijač »Rijeke«, doduše kad sam bio mlađi išao sam češće, a sad se nekako opet vraćam na utakmice, idem s klincem, on je četvrti razred osnovne, skoro redovito smo na Rujevici.

Tekmu nažalost nisam gledao, bilo je puno posla i dogovora s policijom, morao sam dogovarati sve detalje, ali gledat ću već neku drugu utakmicu »Rijeke«.
Bilo je prije putovanja određenih bojazni kod posade, pa sam obavio jedan pripremni sastanak s njima, umirio ih i objasnio da će sve biti u najboljem redu, da će se riječki navijači dobro ponašati i neće nitko imati problema. Tako je i bilo – kazao je kapetan Rundić dok se pred »Zadrom« pojavljivao svjetionik na vrhu Molo longa.

Cijeli članak možete pročitati na stranicama Novog lista, a svakako preporučamo i cijeli prilog “Legenda o Bijelom brodu” koji će izaći u sutrašnjem tiskanom izdanju.

 

“O Zadru”

Za kraj naš osvrt na kapetanovu “malu barku”. “M/t Zadar” ili engleski “M/f Zadar”, kako je puni naziv ovog broda, po “rođenju” je Španjolac. Izgrađen je 1993. godine u Vigu u brodogradilištu Astilleros Espanoles H J Barreras. Trajekt je dugačak 116, a širok 19 metara. Gaz broda iznosi 5.2 metara, a maksimalna brzina 17.5 čvorova, koju razvija zahvaljujući 2 BAZAN MAN 8-L 40 motorima, snage 7000 KW uz okretni moment od 428 RPM.
Kapacitet broda je 1025 putnika te 280 automobila, dok je visina ukrcajne rampe za automobile 4.7 metara.

1993.-1998.
Svoje prve radne godine, odradio je u vlasništvu marokanske Limadet Ferry tvrtke, gdje je 5 godina plovio pod nazivom “Ibn Batouta 2” na relaciji između Tangera u Maroku i Algecirasa u Španjolskoj.

1998.-2004.
U navedenom razdoblju mijenja vlasnika. Uzima ga tvrtka Schembri Agencia s Kanara koja drži Trasmediterraneu. Brod od 1998. do 2000. plovi pod nazivom “Ciudad de Tanger”, ali ostaje na istoj liniji, Tanger-Algeciras.
16. srpnja 2000. u 06.30 sati po lokalnom vremenu, ploveći u gustoj magli šest milja od Algecirasa, na putu iz Tangera udario je u feribot “Ciudad de Ceuta” na kojem je poginulo šest i ozljeđeno 18 putnika. 17. srpnja stigao na popravak u brodogradilište Astillero San Fernando u Cadizu. Radovi okončani u studenome 2001. kada je i vraćen u redovnu plovidbu.

Iste sudbine nije bio brod “Ciudad de Ceuta” koji je izrezan u Santanderu.

U ožujku 2002. “Ciudad de Tanger” mijenja naziv u “Isla de la Gomera”, ali ostaje u sastavu iste tvrtke.

2004.-
U travnju 2004. kupuje ga Jadrolinija, a od lipnja iste godine ga i preuzima te obavlja preimenovanje u “Zadar”. Od tada do danas brod većinom servisira međunarodnu sezonsku liniju Zadar-Ancona, a bio je neko vrijeme i na dužobalnoj Rijeka-Dubrovnik-Bari. Također je prema potrebi korišten u povezivanju Splita s otocima.
U prosincu 2009. godine na njemu je dodijeljena “43. Plava vrpca Vjesnika”.

Ostat će upamćen i kao charter Armade od Rijeke do Splita, što se još nije dogodilo u povijesti hrvatskog pomorstva.

Brod je klasificiran pod Hrvatskim registrom brodova, klasa mu istječe 24. ožujka 2018. godine, a obzirom na njegovu dobru formu i iznimno atraktivan izgled, nema sumnje da je još puno nautičkih milja pred njim kao i njegovom posadom, neovisno o tome kojim morima plovio.

Foto:
Lleon,
escoban,
Fernando José García Echegoyen

Video: Boris Kanazir