Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Uvođenjem novih saveza, osim pozitivnih stvari stigli i problemi

Restrukturiranjem mreže istok-zapad po uvođenju novih kontejnerskih saveza od 1. travnja, došlo je do znatnog povećanja kapaciteta brodova, što je rezultiralo nestašicom kontejnera te kašnjenjem izvoza u Europi.

Posebno su ovime pogođene luke na Crnom, Sjevernom i Baltičkom moru, kao i luke dublje zavučene u kopno jer imaju manji promet feederima, time i manje slobodnih kontejnera na raspolaganju.

Također, postoji i velika zagušenost luka u Istanbulu, Hamburgu i Rotterdamu, koje ne mogu obrađivati brodove na vrijeme. Uz nestašicu kontejnera, prekapacitiranost, isporuke kasne i stvara se kaos na tržištu.

Tome doprinose i azijske luke, primjerice Shanghai i Hong Kong. Samo OCEAN alijanca iz Kine isplovljava svaka tri sata, a gdje su još drugi savezi. Imaju 76 servisa iz Kine. Kad se tome pridodaju i ostali, logičan je slijed događanja kašnjenje u isporukama i općenitom odvijanju trgovine između Azije i Europe.

Kasni se i na zapadu Sjeverne Amerike, tako da je stanje u svijetu trenutno vrlo kaotično. Najveće luke isu spremne za toliki promet, a posljedično s time kasne isporuke i u manjim lukama u koje brodovi matice stižu.