Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Za sada ništa od promjene namjene Zagrebačke obale

Priprema natječaja za koncesioniranje budućeg kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali ide dalje bez promjene zacrtane strategije. Iako je novi predsjednik Uprave Luke Rijeka Jedrzej Mierzewski nedavno u Novom listu kazao kako je poljska tvrtka OT Logistics, koja je najveći pojedinačni vlasnik Luke, zainteresirana za koncesiju na Zagrebačkoj obali, ali ne za kontejnerski terminal, već za razvoj terminala za generalni teret, dilema službeno ne postoji. Na Zagrebačkoj obali bit će kontejneri, a jedini uvjet koji je pritom potrebno ispuniti jest pronalazak koncesionara, odnosno uspjeh drugog natječaja jer je prvi neslavno propao nakon što se pokazalo da nitko nije dao službenu ponudu za koncesiju na Zagrebačkoj obali.

U funkciji razvoja

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa naglašava kako se u ovom trenutku provode pripreme za raspis natječaja prema projektu koji je unaprijed usuglašen sa Svjetskom bankom i definiran postojećom dokumentacijom.

– Mi smo koncentrirani na pronalazak koncesionara za pretovar kontejnera na Zagrebačkoj obali sa svim predviđenim pratećim sadržajima kao što je uređenje intermodalnog jarda, moderniziranje teretne željezničke stanice, kao i predviđenog produljenja obale terminala za dodatnih 280 metara. Osobno ne želim niti razmišljati o opciji da ne bude interesa na natječaju ili o nekom alternativnom scenariju razvoja terminala za neke druge lučke terete umjesto kontejnera. Krenuli smo u postupak pripreme natječaja za koncesiju i za sada mogu reći da imamo dobar interes. No, u ovoj fazi se ishod natječaja ne može prejudicirati. Znat ćemo više u drugoj polovini ove godine, jer u tom razdoblju planiramo objaviti natječaj za koncesionara s ciljem da ugovor bude potpisan do kraja ove godine, kazao je Vukorepa.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel naglašava kako je najvažnije osigurati da Zagrebačka obala bude u funkciji razvoja luke, pa tako i u funkciji razvoja grada.
– Hoće li će se to postići kroz rad s kontejnerima ili kroz rad s generalnim teretom manje je važno. U tom kontekstu, naravno uz zadovoljenje svih ekoloških i ostalih propisa, nemam ništa protiv generalnog tereta. No namjenu Zagrebačke obale definira za to nadležno tijelo, odnosno Lučka uprava Rijeka, pa će tako oni i odlučiti je li potrebna eventualna promjena pravca u promišljanju i razvoju projekta Zagrebačke obale, izjavio je Obersnel.
Promjena koncepta

Kako iz navedenog proizlazi, promjene koncepta projekta Zagrebačke obale do daljnjega neće biti, prva opcija ostaju kontejneri, a sve ostalo zasad spada u sferu želja poljske tvrtke, koja je prije nekoliko mjeseci preuzela upravljanje Lukom Rijeka. Ipak valja reći kako zasigurno nije loše što ipak postoji poljski Plan »B« za Zagrebačku obalu, jer tek treba vidjeti hoće li se pronaći koncesionar za razvoj kontejnerskog prometa. Pritom tek treba sagledati i kakve bi sve izmjene cijelog projekta mogle nastati ako bi Plan »B« postao aktualan, jer Zagrebačka obala nije samo pomorski terminal već taj projekt veže i niz drugih investicija, prije svega gradnju ceste D-403 i modernizaciju željezničkog teretnog kolodvora na području Mlake, također i fazu dodatne dogradnje obale jer se trenutačno gradi 400 metara obale, a u idućoj fazi predviđena je izgradnja dodatnih 280 metara obale. Definitivni odgovor će na kraju ponuditi rezultati natječaja za koncesionara, a taj bi trebao stići krajem ove godine, odnosno četiri godine nakon neuspješnog prvog natječaja, odnosno nakon što je krajem 2014. objavljeno kako nitko nije bio zainteresiran da postane koncesionar na novom kontejnerskom terminalu riječke luke.