Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Ever Given i dalje bez dozvole za plovidbu, razmatra se mogućnost prekrcaja kontejnera

Ahmad Hassan/Afp/Profimedia

Operatori broda Ever Given istražuju mogućnost prekrcaja 18.000 kontejnera na druge brodove, budući je brod zaustavljen dok se ne okonča situacija vezana uz isplatu 916 milijuna dolara odštete, koliko je odredila uprava Sueskog kanala (SCA), a zbog nastale šestodnevne blokade 23. ožujka, kada se brod iz još neutvrđenih razloga nasukao u kanalu.

224.000 tona težak brod ne može nigdje dok ne plati odštetu, a Evergreen, koji je operator broda, suočen je s pritiskom nezadovoljnih kupaca, koji žele robu čim prije, zbog čega su došli na ideju da se organizira prekrcaj kontejnera na druge brodove.

No, ni to nije jednostavno, jer se prekrcaj ne može izvršiti na trenutnoj lokaciji broda, sidrištu u Velikom gorkom jezeru, već isključivo u Port Saidu, na kontejnerskom terminalu, a za to dozvolu trebaju dati vlasti, koje zabranjuju bplovidbu, do podmirenja duga.

Nije prvi put da se brod zadržava u Sueskom kanalu. 2017. godine došlo je do nasukavanja motornog broda Aman, a nakon čega su brod i kapetan u zatočeništvu i danas, četiri godine nakon nasukavanja.