FOTO: Alexander Bay prvi put u Rijeci

U Rijeku je u četvrtak po prvi put stigao kontejnerski brod “Alexander Bay” na svom putu s Dalekog istoka, no ne kao redovito ticanje Maerskovog i MSC-ovog servisa već kao izvanredni dolazak, uzrokovan brojnim turbulencijama nastalim zbog krize u Crvenom moru. Poznato je da sada brodari šalju brodove većinom preko Rta dobre nade, što značajno produljuje putovanje brodova u Europu pa tako i matica u sjeverni Jadran. Prijašnja flota brodova koja je išla preko Crvenog mora na određenom servisu više nije dovoljna pa se moraju ubacivati dodatni brodovi da se popune rupe u rasporedu.

Uobičajeno na tom servisu nazvanom “AE12” dolaze velike kontejnerske matice dužine preko 350 metara i kapaciteta preko 15.000 TEU-a, pretežito novijeg datuma proizvodnje, 2018. na ovamo.

U “Alexanderovom” slučaju riječ je o kapacitetu od samo 4.253 TEU-a, dugačak je 260 metara, a širok 32 metra, izgrađen 2003. godine u Samsungovom brodogradilištu u Južnoj Koreji. Vlasnik broda je Maersk Line AS, o financijama brine MCC Transport Singapore PTE, a o tehničkim stvarima sam vlasnik Maersk Line AS.

Da brod nije uobičajen na servisu “AE12”, najbolje opisuju luke ticanja broda od početka siječnja do danas. Plovio je i ticao terminale ovim redosljedom: Colombo (Šri Lanka) – Jawaharlal Nehru (Indija) – Mundra (Indija).

3. veljače preuzeo je “AE12” extra call s početkom u Shanghaiu (Kina), zatim su slijedile luke Ningbo i Shekou (Kina) otkuda je isplovio 11. veljače. Nije bilo pristajanja u Singaporeu te je nakon 1 mjesec i devet dana plovidbe stigao u Koper.

U Rijeku je, kako smo već pisali stigao 21. ožujka. Za 26. ožujka planiran je u Port Saidu East (Egipat), a zatim će nastaviti put Crvenog mora i luke Jeddah u Saudijskoj Arabiji. Dakle, sa sjeverne strane pristupit će Crvenom moru. Terminal u Jeddahi dovoljno je daleko problematičnoj zoni gdje su se događali napadi jemenskih Huta, ali je na neki način sada postao izoliran, jer brodovi (barem na servisu AE12) više ne dolaze redovito, već nakon Port Saida napuštaju Sredozemlje ili dodatno tiču Algeciras u Španjolskoj ili Tangier u Maroku.

Nakon Jeddaha, “Alexander Bay” ponovno će Sueskim kanalom u Port Said East, nakon čega prema rasporedu ima turske luke Canakkale, Izmit i Istanbul gdje bi bio do kraja prve polovice travnja. 20. travnja na rasporedu mu je Algeciras u Španjolskoj, 26. travnja ponovno Port Said East da bi mjesec dana kasnije, očito ponovno izbjegavajući Crveno more te nevolje koje idu s njim, preko Rta dobre nade trebao stići u luku Jebel Ali u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Iz spomenutog rasporeda vidljivo je da je brod stavljen na servis kako bi popunio rupu u rasporedu i čim odradi Rijeku ide na druge servise. I nema neke naznake da bi ga nakon toga u Rijeci tako brzo vidjeli, pogotovo ne s redovitim dolascima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)