Maersk i MSC od kraja travnja u Rijeku dolaze s novim brodovima većeg kapaciteta, otkrivamo i kojima!
|U prosincu 2016. godine stigla je MSC Paloma, najveći brod u sjevernom Jadranu uopće i od tada do danas nitko od nje nije bio kapacitetom veći, a čini se da tako skoro ni neće.
Međutim, njenim dolaskom napravljen je test lukama sjevernog Jadrana da se vidi, kako bi se nosile s brodom tako velikih dimenzija. Očito su sve dobile prolaznu ocjenu, jer su partneri “2M” alijance odlučili da će veći brodovi postati pravilo.
U veljači su tako stigli “Maersk Elba” i “Maersk Emerald”, oba kapaciteta 13.000 TEU, a pogled na raspored za 4. mjesec i nakon toga govori da ćemo viđati samo nove brodove sličnog kapaciteta. Riječ je pretežito o novogradnjama, što je još jedan iskorak “2M” alijance kada je direktni servis s Dalekog istoka u pitanju.
Tim potezom iz rasporeda su potpuno maknuti brodovi kapaciteta 9.000 do 11.000 TEU.
U nastavku predstavljamo većinu noviteta koje ćemo viđati idućih mjeseci.
21.4.
MAERSK EUREKA
Kao što se vidi i na samoj slici, ovaj prekrasni brod, nekada je bio dio posrnulog diva Hanjin Shippinga. Izgrađen je 2012. godine, dugačak je 366, a širok 48 metara. Kapacitet broda je 13.000 TEU.
28.4.
MAERSK EDIRNE
Još jedan brod posrnulog brodara. Dimenzije i kapacitet isti.
05.5.
MAERSK ERVING
Brod je u vlasništvu Zodiac Maritimea, a u Maersku se nalazi u višegodišnjem najmu, dimenzije i kapacitet identični kao i kod prethodna dva broda.
13.5.
MSC FILOMENA
Nakon Palome, ponovno se MSC vraća u Rijeku i to ne samo s ovim brodom. “Filomena” nije njihova već u najmu. Dimenzija je istih kao i prethodnici, ali kapacitet oko 500 TEU manji. Izgrađena je 2011. godine.
20.5.
MSC BERYL
Napokon jedan u bojama MSC-a iako ni on nije u njihovom vlasništvu. Godina izgradnje je 2010. a njegov kapacitet je 12.400 TEU.
27.5.
MSC ALTAIR
Dobri poznavatelji prilika riječkog kontejnerskog terminala znaju da je na Brajdicu dolazio “Maersk Altair”, a u ovom slučaju radi se o većem “kolegi”. Dugaačak je 366 metara, širok 48, a kapacitet mu je 13.102 TEU. Ni on nije u MSC-ovom vlasništvu, već u najmu.
03.6.
MAERSK EUBANK
Ovaj Singapurac izgrađen je 2011. godine. U čarteru je kod Maerska, dimenzije i kapacitet slični kao ostali brodovi.
10.6.
MAERSK EFFINGHAM
Sve isto kao “Eubank”.
24.6.
MSC KATIE
Dimenzije i kapacitet isti kao i prethodnici iz MSC-a.
Ovaj raspored podložan je promjenama, a ukoliko do njih dođe, gotovo je sigurno da će biti riječ o brodovima koje do sada nismo gledali u Rijeci. Pravi je to odgovor “2M” alijance na konkurenciju iz “Ocean” alijance čije smo brodove nedavno predstavili.