Maersk na prekooceanski servis sa sjevernim Jadranom uveo brojne novitete, među njima i novogradnja Astrid Maersk

Iako službeno 2M savez predstavljaju Maersk i MSC, a već smo pisali da će od iduće godine i ta suradnja prestati, na trenutnom servisu koji ovaj savez povezuje Daleki istok i sjeverni Jadran ostali su samo Maerskovi brodovi.

Prilično šaroliko društvo prisutno je na trenutnom rasporedu od danas pa do početka srpnja, a raspon TEU jedinica je od 4 i pol tisuće do 16 i pol tisuća i novih rekordera.

Zbog krize u Crvenom moru, 2M savez zaobilazi Sueski kanal ploveći preko Rta dobre nade prema Europi, zbog čega se plovidba produžuje i 10-ak dana. Zbog toga je nužno bilo uvesti brodove koji će “uskočiti” kao ispomoć, odraditi posao i izaći iz servisa.

Takav je slučaj bio s brodom “Alexander Bay“, a takav će slučaj biti i s brodom “Merkur Horizon” kojeg očekujemo u Rijeci 13. travnja. Odradit će povratno putovanje u Kinu, a zatim početkom srpnja promijeniti servis i kontinent. Cjelokupne specifikacije brodova nalaze se u listi na dnu ovog teksta, a u ovom tekstu bavit ćemo se samo onima koji stižu po prvi put (u tablici na dnu označeni boldano).

Svi ostali brodovi koji će doći u Rijeku do početka srpnja, veliki su igrači, pretežno novijeg datuma. Među njima je i “Maersk Camden”, vlasnika britanskog Zodiac Maritimea. Njihove crne brodove već smo gledali u Rijeci, ali “Maersk Camden” i “Maersk Cambridge” gledat ćemo po prvi put.

“Maersk Charleston” također dolazi u Rijeku, a riječ je o bratu broda “Maersk Cleveland” koji je postao još uvijek aktualni rekorder na Brajdici. Oni imaju prepoznatljive Maerskove boje, ali plove pod zastavom Hong Konga, a vlasnik im je Seaspan Corporation.

I u konačnici posljednje novo ime koje stoji u najavi je potpuno novi brod, ovaj put čisto Maerskovo vlasništvo, “Astrid Maersk”. Potpuno nova tehnologija, novi dizajn i izgled broda, a njegova karakteristika je da je riječ o hibridu koji može ploviti koristeći metanol ili dizel. Ukoliko se ostvari Maerskova najava dolazaka u Rijeku, “Astrid Maersk” postat će kapacitetom najveći brod na Brajdici. Njegov nominalni kapacitet iznosi 16.592 TEU čime bi za 1.000 TEU jedinica prešao “hongkongške” Maerskove.

Na slici Ane Maersk, sestrinski brod Astrid Maersk

U prilogu ovog teksta ispod je očekivana lista dolazaka u Rijeku. Primjetno je da polako, nakon 5 godina službe servisu iz rotacije lagano ispadaju Maerskovi “H” klase, a svoje mjesto prepuštaju mlađim i kapacitetom većim brodovima, “crnim” Zodiac Maritime (15.413 TEU) i plavim Seaspan Maerskovima (15.516 TEU), a tu je naravno i novogradnja “Astrid Maersk” (Equinox klasa), rekorderka s 16.592 TEU.

Datum dolaskaNaziv brodaKapacitet (TEU)Dužina (m)Širina (m)Godište
13.4.2024.MERKUR HORIZON4.447262322009
20.4.2024.MAERSK CAMPBELL15.413366512022
28.4.2024.MAERSK CAMDEN15.413 366512022
05.5.2024.MAERSK HANGZHOU15.282352532018
12.5.2024.MAERSK CANYON15.413366512023
20.5.2024.MAERSK HANOI15.282352532018
26.5.2024.MAERSK CHARLESTON15.516366512023
01.6.2024.MAERSK CAMBRIDGE15.413366512022
08.6.2024.MAERSK CLEVELAND15.516366512023
15.6.2024.ASTRID MAERSK16.592350532024
22.6.2024.MAERSK HAVANA15.282352532019
29.6.2024.MAERSK CANDOR15.413366512022
Popis brodova na servisu AE12, kojim 2M alijanca povezuje Daleki istok sa sjevernim Jadranom. Podebljano prvi dolasci na AGCT. Izvor: Maersk

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)