Iako službeno 2M savez predstavljaju Maersk i MSC, a već smo pisali da će od iduće godine i ta suradnja prestati, na trenutnom servisu koji ovaj savez povezuje Daleki istok i sjeverni Jadran ostali su samo Maerskovi brodovi.
Prilično šaroliko društvo prisutno je na trenutnom rasporedu od danas pa do početka srpnja, a raspon TEU jedinica je od 4 i pol tisuće do 16 i pol tisuća i novih rekordera.
Zbog krize u Crvenom moru, 2M savez zaobilazi Sueski kanal ploveći preko Rta dobre nade prema Europi, zbog čega se plovidba produžuje i 10-ak dana. Zbog toga je nužno bilo uvesti brodove koji će “uskočiti” kao ispomoć, odraditi posao i izaći iz servisa.
Takav je slučaj bio s brodom “Alexander Bay“, a takav će slučaj biti i s brodom “Merkur Horizon” kojeg očekujemo u Rijeci 13. travnja. Odradit će povratno putovanje u Kinu, a zatim početkom srpnja promijeniti servis i kontinent. Cjelokupne specifikacije brodova nalaze se u listi na dnu ovog teksta, a u ovom tekstu bavit ćemo se samo onima koji stižu po prvi put (u tablici na dnu označeni boldano).
Svi ostali brodovi koji će doći u Rijeku do početka srpnja, veliki su igrači, pretežno novijeg datuma. Među njima je i “Maersk Camden”, vlasnika britanskog Zodiac Maritimea. Njihove crne brodove već smo gledali u Rijeci, ali “Maersk Camden” i “Maersk Cambridge” gledat ćemo po prvi put.
“Maersk Charleston” također dolazi u Rijeku, a riječ je o bratu broda “Maersk Cleveland” koji je postao još uvijek aktualni rekorder na Brajdici. Oni imaju prepoznatljive Maerskove boje, ali plove pod zastavom Hong Konga, a vlasnik im je Seaspan Corporation.
I u konačnici posljednje novo ime koje stoji u najavi je potpuno novi brod, ovaj put čisto Maerskovo vlasništvo, “Astrid Maersk”. Potpuno nova tehnologija, novi dizajn i izgled broda, a njegova karakteristika je da je riječ o hibridu koji može ploviti koristeći metanol ili dizel. Ukoliko se ostvari Maerskova najava dolazaka u Rijeku, “Astrid Maersk” postat će kapacitetom najveći brod na Brajdici. Njegov nominalni kapacitet iznosi 16.592 TEU čime bi za 1.000 TEU jedinica prešao “hongkongške” Maerskove.
U prilogu ovog teksta ispod je očekivana lista dolazaka u Rijeku. Primjetno je da polako, nakon 5 godina službe servisu iz rotacije lagano ispadaju Maerskovi “H” klase, a svoje mjesto prepuštaju mlađim i kapacitetom većim brodovima, “crnim” Zodiac Maritime (15.413 TEU) i plavim Seaspan Maerskovima (15.516 TEU), a tu je naravno i novogradnja “Astrid Maersk” (Equinox klasa), rekorderka s 16.592 TEU.
Datum dolaska | Naziv broda | Kapacitet (TEU) | Dužina (m) | Širina (m) | Godište |
13.4.2024. | MERKUR HORIZON | 4.447 | 262 | 32 | 2009 |
20.4.2024. | MAERSK CAMPBELL | 15.413 | 366 | 51 | 2022 |
28.4.2024. | MAERSK CAMDEN | 15.413 | 366 | 51 | 2022 |
05.5.2024. | MAERSK HANGZHOU | 15.282 | 352 | 53 | 2018 |
12.5.2024. | MAERSK CANYON | 15.413 | 366 | 51 | 2023 |
20.5.2024. | MAERSK HANOI | 15.282 | 352 | 53 | 2018 |
26.5.2024. | MAERSK CHARLESTON | 15.516 | 366 | 51 | 2023 |
01.6.2024. | MAERSK CAMBRIDGE | 15.413 | 366 | 51 | 2022 |
08.6.2024. | MAERSK CLEVELAND | 15.516 | 366 | 51 | 2023 |
15.6.2024. | ASTRID MAERSK | 16.592 | 350 | 53 | 2024 |
22.6.2024. | MAERSK HAVANA | 15.282 | 352 | 53 | 2019 |
29.6.2024. | MAERSK CANDOR | 15.413 | 366 | 51 | 2022 |
Odgovori