Poznata je činjenica u svijetu pomorstva da se u 2025. godini miješaju karte saveza velikih svjetskih kontejnerskih brodara i pokreću novi savezi s novim sudionicima. Jedna od suradnji koja prestaje je suradnja Maerska i MSC-a, poznatija kao 2M savez. Suradnja je trajala deset godina i od 2025. godine prestaje. Stoga se Maersk okrenuo novom partneru.
Maersk i Hapag-Lloyd skloplili su operativnu suradnju koja je nazvana ‘Gemini Cooperation’, koja stupa na snagu od veljače 2025., odmah nakon prestanka djelovanja trenutnog 2M saveza, u kojem su Maersk i MSC.
Suradnja se sastoji od oko 290 brodova s ukupnim kapacitetom od 3,4 milijuna kontejnera (TEU); Maersk će rasporediti 60% kapaciteta, a Hapag-Lloyd 40%.
Za sjeverni Jadran to znači jedan direktni servis s Dalekim istokom, s lukama Rijeka i Koper, bez Trsta, koji će dobiti poseban feeder servis s egipatskim lukama.
Kapacitet brodova Gemini saveza koji će dolaziti u Rijeku još nije definiran, Maersk samo spominje da bi brodovi trebali biti oko 18.000 TEU-a.
Ono što je bitno za naglasiti da će servis AE12 biti sveden na svega 6 luka ticanja u jednom i drugom smjeru. Sadašnja rotacija izgleda ovako: Tianjinxingang → Dalian → Busan → Ningbo → Shanghai → Shekou → Singapore → Suez → Port Said East → Haifa → Koper → Trieste → Rijeka → Trieste → Port Said East → Suez → King Abdullah Port → Salalah → Singapore → Tianjinxingang.
U novoj rotaciji Rijeka će biti prva uvozna i prva izvozna luka servisa AE12, a rotacija će u smjeru Azija – sjeverni Jadran izgledati ovako: Ningbo→ Shanghai → Tanjung Pelepas → Port Said → Rijeka → Koper,
a odlazna ruta Rijeka → Koper → Port Said → Salalah → Ningbo → Shanghai.
Iz svega je razvidno da Maersk misli ozbiljno uposliti kapacitete novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, kad isti krene s radom.
Odgovori