Karta Kretanja brodova u realnom vremenu!

Problem na Brajdici: Gužva sve veća, sve operacije na brodovima vrše se jednim kontejnerskim mostom

Jedan most u obradi CMA CGM matice, Foto. Kelvis / SSC forum

Pomniji promatrači ovih dana na kontejnerskom terminalu na Brajdici, kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata, mogli su vidjeti neoubičajenu situaciju, a ta je da manupilaciju kontejnerima na kontejnerskoj matici “Maersk Horsburgh” obavlja samo jedan kontejnerski most (dizalica).

Poznato je da na staroj obali terminala pristajanja brodova nema iz razloga što se u moru uz terminal vrše radovi na produbljavanju mora kako bi se u budućnosti omogućilo pristajanje velikim kontejnerskim maticama. Najnovije informacije koje imamo vezano za tu temu od dobro obaviještenog izvora je da su rokovi produženi i zbog potonuća starog dijela obale za 20 cm pa se taj dio obale mora stabilizirati.

Radovi na produbljenju starog dijela, Foto: Kelvis / SSC forum

Na novom dijelu obale operacije uobičajeno vrše dva post-panamax mosta, koji istovremeno rade posebno kada su na vezu veliki kontejnerski brodovi (matice), od dva velika saveza koji dolaze u Rijeku, 2M i Ocean.

Uobičajeno matice prekrcavaju dva kontejnerska mosta

No, kako saznajemo iz dobro obaviještenog izvora, razlog zašto je kompletan prekrcaj ostao na samo jednom mostu, leži u činjenici što taj dio posla obavljaju kooperanti Jadranskih vrata koji su desetkovani korona krizom, te nedostaje radne snage. Postoji i priča da su kooperanti nezadovoljni svojim statusom pa i s te strane postoji navodno nezadovoljstvo, ali to je domena rekla-kazala u koju nećemo previše ulaziti.

Zbog toga radi samo jedan kontejnerski most već neko vrijeme, a ulažu se znatni napori da se drugi most osposobi do utorka ili srijede. Potreba će biti tim veća jer su za ponedjeljak navečer po rasporedu najavljene čak dvije kontejnerske matice, “Ever Strong” i “Maersk Huangzhou”.

Izvor: AGCT

Zbog zagušenja luka Dalekog istoka više nema uobičajenog rasporeda kada matice pristižu, pa često brodovi matice u Rijeku dolaze dan za danom ili kao danas što će biti u istom danu.

To pred Brajdicu stavlja nove izazove, jer treba zadržati promet, a baš u zadnje vrijeme događaju se pehovi, poput puknuća sidra bove za koju su se vezale 2M matice pa se brodovi trenutno vežu direktno u moru.

Situacija u kojoj jedna dzalica obavlja prekrcaj matica, znatno produžuje vrijeme koje brodovi provode na terminalu, dok se na sidrištu stvara gužva.
Osim toga, terminal je zakrčen kontejnerima, što znatno sužava mogućnosti manipulacije.

Međutim, Brajdica je i ranije za vrijeme obnove željezničkog kolodvora imala ograničene mogućnosti pa se uspješno nosila sa situacijom. Ne sumnjamo da će tako biti i ovaj put. Pokazuju to i rezultati o prometu od 1. do 9. mjeseca ove godine koji su opet u plusu u odnosu na isto razdoblje prošle godine.